رفتن به محتوا رفتن به فوتر

بالاتر از هر بلند و بالایی

12 نظر

  • یاری
    ارسال شده 24 مارس 2011 در 10:59 ق.ظ

    او به گلستانی دل انگیز می ماند که در آن گلهای مختلفی روئیده و چشم و ذهن بیننده را نه تنها خسته نمی کند، که تنوع آن ببیننده را به شوق می آورد.

  • خسرو قمر
    ارسال شده 26 مارس 2011 در 10:08 ق.ظ

    با تشکر و عرض سلام. گلستان کار عمده خودش را با رانت ها و حمایت های بی دریغ نهادهای حاکم وقت قبل از انقلاب (که فعلا پرداختن به آنها نیست) حدود چهل سال پیش انجام داده و رفته دنبال کار خودش و در برج و قصر اشرافی خودش در انگلستان چمباته زده به گونه ایی که در این چهل سال نه تنها به فکر کشور خود نبوده بلکه حتی به فکر زن بچه خودش نیست و فقط مدام به بزرگان این آب خاک حمله میکند و آنها را به ناسزا می گیرد و انواع تهمتها را به آنها می زند . چرا این مرده را هی زنده می کنید؟
    ………………………………………………………………..
    مد و مه:
    درباره آثاری که گلستان برای نهادهای دولتی ساخته، همانطور که خود اشاره کرده اید این مجال اندک فرصت پرداختن به آن نیست، اما مختصر اینکه او با این حمایتها آثاری ساخت که حکومت وقت تمایلی به نمایش دادن آنها نداشت! اما گذشته از این مسائل ستودن هنر یک نویسنده، به معنای تایید عملکرد او در زندگی شخصی و یا پذیرفتن در بست نظرات او نیست.
    گلستان در طول این سالها عزلت گزیده و این انتخاب خودش بوده، مگر حرجی است بر سالینجر که دو سوم عمرش را در کنج خلوت خود بود و به عالم و آدم کار نداشت، گلستان فیلمهایی ساخته که جزو آثار شاخص سینمای ایران هستند، همچنین داستانهایی نوشته که جزو شاهکارهای ادبیات داستانی معاصرند و از همین رو هنرش در خور ستایش است و نمیمیرد. باقی قضایا و مسائل شخصی اش، اینکه پدر خوبی برای بچه هایش بوده و یا شوهر خوبی برای همسرش، آن دیگر به ما ربطی ندارد. مگر امروز اصلا کسی میداند حافظ در زندگی شخصی چه جور آدمی بوده، با اطرافیانش چه رفتاری داشته؟ اصلا چه اهمیتی دارد! مهم اشعار اوست که همیشه زنده است.

  • یاری
    ارسال شده 28 مارس 2011 در 10:52 ق.ظ

    جناب آقای خسرو قمر

    ………..

    چشمها را باید شست

    جور دیگر باید دید…..

  • خسرو قمر
    ارسال شده 3 آوریل 2011 در 8:00 ق.ظ

    با سلام و عرض احترام مجدد.
    دوستان عزیز وقتی یک نفر مثل گلستان با آن سابقه معلومش در تقریبا تمامی مصاحبه های جدیدش تمامی بزرگان ما را مثل آل احمد ، و غیره را با بدترین الفاظ و شیوه های نامناسب و غیر اخلاقی به نقد ( نقد که نه باید بگویم توهین و افترا)می کشاند باید از خود سوال کنیم که وی با چه هدفی این کار را می کند؟ یا پیری و زندگی طولانی مدت در تنهایی و غربت او را دچار مشکل روحی نموده و یا هدفی دیگری از جنس مطرح نمودن خود ( خودی که دیگر حرف تازه ای برای گفتن ندارد) به هر قیمتی در کار است ؟ به هرحال بزرگان ادب و سیاست و هنر این مملکت همینطوری و با حمایتهای رژیم شاه به مقام فعلی خود نرسیده اند که یک نفر مثل گلستان که از طریق هنر کار تجارتی میکرد بیاید و فقط با حرف و با اتکائ به حافظه پیر خود آنها را به لجن بکشد. این گونه برخورد با بزرگان به هر فرد ایرانی و عاشق میراث فرهنگی این کشور بر می خورد و موجب آزردگی می شود و از مهمتر چرا باید از اینگونه افراد با این گونه شیوه های برخورد حمایت کرد؟

  • صنم
    ارسال شده 6 آوریل 2011 در 5:48 ب.ظ

    با هوش ترین مرد دنیا هستش!
    پس از مرگ مشکوک فروغ فرخزاد، که او در آن دست داشت، با بهانه قرار دادن همین مطلب از ایران رفت چرا که فروغ از فعالیت های او با خبر بود
    مدارکی در دست دارم که تا قبل از مرگ این پیرمرد نمیتوانم بیان کنم!
    اگر کلی تر گفته شود به گفته نوه خوده ایشان: این خانواده نفرین شده هستش!
    ………………………………………………………………………..
    مد و مه:
    خواستیم شرحی بر پیام این خواننده عزیز بگذاریم، اما هر چه فکر کردیم دیدم چیزی جز بدون شرح نمی توان نوشت!
    خدا آخر و عاقبت همه ی ما را به خیر کند…

  • خسرو قمر
    ارسال شده 25 آوریل 2011 در 3:20 ب.ظ

    من تشکر میکنم از سعه صدر شما دست اندر کاران «مد و مه» و توصیه می کنم که همین روند را در مورد نقد بررسی افراد به کار ببرید و حتما موفق خواهید شد. حقیقت فقط و فقط از طریق نقد و برسی و حدسها و ابطالهای مداوم و مکرر حاصل می شود، پس بگذارید هر نظر و یا عقیده و یا یک فرد مداوم در معرض نقد قرار گیرد تا حقیقت مقرون به واقعییت او پیدا شود.
    با تشکر مجدد

  • خسرو قمر
    ارسال شده 25 آوریل 2011 در 3:24 ب.ظ

    گلستان هم یک پدیده است که در زمان و مکان و تاریخ مشخصی وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد که عده ای از او تعریف میکنند و عده ای دیگر او را به گونه ای دیگر می بینند. و اگر زمینه باز باشد همه می توانند نظرات خود را بدهند و دیگران خود قضاوت کنند که او کی بوده و چه کار های کرده و آیا خوب بوده یا بد.
    ولی سخت است تحمل افرادی که فقط تعریف و تمجید میکنند بدون اینکه اجازه بدهند نکاتی دیگر و از جنبه های دیگر بیان شوند مطمئنا آنها که فقط تعریف میکننداهدافی خاص دارند که در زمره جویندگان حقیقت نخواهند بود.

  • مجید
    ارسال شده 8 ژوئن 2011 در 10:42 ق.ظ

    در پاسخ به نوشته صنم، بهتر است پاسخ گلستان به نامه کارگردان مستند «سرد سبز» را در آرشیو فرهنگ روز در سایت روزآنلاین بخواند.

  • خسرو قمر
    ارسال شده 9 نوامبر 2011 در 3:26 ب.ظ

    همین طور که میدانید در آخرین شماره مجله تجربه باز جناب سردبیر به جناب گلستان مثل گذشته پرداخته و سخنانی را ازوی و بهتر بگوییم اظهار فضلهایی نقل نموده است . ایشان باز به بزرگان ما و این دفعه به فردوسی بزرگ حمله کرده است دفعات قبل تقربیا همه بزرگان معاصر را به دلیلی و به بهانه ایی بی سواد و……. محسوب کرده و به همه آنها حمله کرده است و این بار به فردوسی چرا که دیگر کسی از معاصران بزرگ نبوده که ایشان به وی حمله کند. حالا دقت بفرمایید که دلیل و نقد عمده وی به فردوسی از چه موضع و متکی به چه اصولی است؟ سست ترین و بی معنی ترین دلایل را برای نقد فردسی مطرح کرده است. وحتی یک دلیل تخصصی و فنی و ادبی و فلسفی در نقدش مطرح ننموده است و فقط حمله و توهین میکند

  • خسرو قمر
    ارسال شده 9 نوامبر 2011 در 3:28 ب.ظ

    فکر می کنید چرا او این کار را انجام می دهد؟ چرا باز سراغ بزرگان و ایده آل ها فرهنگی ما ایرانیان می رود؟ آیا دارد نقد اصولی و علمی می کند؟

  • خسرو قمر
    ارسال شده 9 نوامبر 2011 در 3:31 ب.ظ

    یک نظر این است که گلستان دیگر تمام شده مدتهاست که به پایان خط رسیده است و حرفی برای گفتن و مطرح شدن ندارد لذا به بزرگان ما که مورد احترام هستند حمله میکند تا از این طریق خود را مطرح کند

  • خسرو قمر
    ارسال شده 21 ژانویه 2012 در 3:16 ب.ظ

    با سلام در رابطه با موضوع بالا و توهینهای گلستان به فردوسی شما را جلب میکنم به نقد خانم بهفر در آخرین شماره مجله تجربه که پاسخ بسیار علمی وو اصولی به نظرات و حرفهای گلستان به فردوسی بود. یکی از نکته های جالب خانم بهفر این بود که گلستان اصلا شاهنامه نخوانده است و ولی برای منظور های خاصی به او حمله کرده است و اظهار نظر کرده است

ارسال نظر

0.0/5