رفتن به محتوا رفتن به فوتر

«مد و مه» در سالی که پیش روست…

4 نظر

  • مهدی ملک‌زاده
    ارسال شده 3 مارس 2012 در 3:43 ق.ظ

    آقا سلام!چند نکته…

    ۱—الان برای بنده‌ای که از قدیم این‌جا نبوده‌ام دقیقا مشخص نشد که جایزه‌ی ادبی مد و مه به چه اقسامی از ادبیات تعلق می‌گیرد؟و آیا آثار ارسالی مخاطبان منتشر می‌شود؟یا آثار منتخب مثلا؟یا کی باید بفرستیم یا کلا چی!؟
    در کل به نظر بنده خوب است اگر یک توضیح جامع و درستی در مورد جایزه بنویسید و توش همه چیز را روشن کنید.از هیئتی که داوری می‌کند بگیر تا مثلا آرشیو جایزه‌های قبلی.آن‌وقت می‌شود همه‌ی سوال‌های این‌چنینی را ارجاع داد به آن صفحه/

    ۲—یک مشکل بسیار بسیار بسیار بزرگی توی سایت هست! و آن این‌که آر‌اس‌اس دو صفحه‌ی دیگر سایت، یعنی پرده‌ی نقره‌ای و صفحه‌ی دوم کار نمی‌کند. یعنی با اشتراک تو آر‌اس‌اس سایت،مطالب آن‌ دو صفحه فرستاده نمی‌شود و خودشان هم که آدرس آر‌اس‌اس مخصوص به خود ندارند. فکری بردارید بی‌زحمت…

    ۳—خوب‌تر است مشخص شود هر متن را چه کسی می‌نویسد.بنده به شخصه فکر می‌کردم فقط آقای سروری این‌جا می‌نویسند،اما انگار کسان دیگری هم هستند.با این حال من هیچ‌وقت ندیدم اسم نویسنده‌ی متن را توی پست‌ها…دلیل خاصی دارد؟

    ۴—همان‌طور که خودتان هم با مشکل مواجه شدید،قالب سایت چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ زیبایی ابدا برازنده و شکیل نیست.تعارف کردن را نه بلدم و نه می‌خواهم که یاد بگیرم،اما این‌جا مطالب قلدر و به درد بخوری می‌نویسید.حیف است…مجله‌ی فیلم هم بیست سال است دارد اشتباه می‌کند!زیبایی بصری از ملزومات صددرصدی‌ست…بماند امکانات

    ۵—یادم رفت!باز حالا بعدا می‌نویسم…

    ارادتمند…
    …………………………………………………….
    سلام جناب ملک زاده
    ایرادات فنی که به درستی اشاره کرده اید برای رفع نیاز به زمان دارند که امیدواریم در ابتدای سال آینده همه حل شده باشند.
    مد و مه سایت شخصی نیست، بلکه مجله ای ادبی ست که به ناگزیر به جای انتشار روی کاغذ در فضای مجازی منتشر می شود. نویسندگان مطالب آن هم متنوع اند، اگر چه شاید شخصی به دلیل همکاری مستمر با سایت مطالب بیشتری داشته باشد.
    اینکه می گویید مطالب اسم نویسنده ندارند حقیقتا برای ما عجیب بود چون تا آنجا که ما می دانیم هم آنها اسم نویسنده دارند. اما ظاهرا وقتی از آر اس اس استفاده می کنید، آن بخش از نرم افزار سایت که نام نویسنده را جداگانه بالای مطلب قرار می دهد عمل نمی کند، احتمالا به این دلیل چنین تصوری برای شما به وجود آمده. بنابراین سعی می کنی در انتهای مطلب نیز آن را تکرار کنیم.
    برای گرفتن اطلاعات کامل درباره جایزه نقد ادبی با کلیک روی بنر این جایزه، در ستون راست سایت، به مطالب مورد نظر دسترسی پیدا می کنید
    از طرق ایت لینک هم می توانید
    http://www.madomeh.com/blog/1390/10/11/474495/
    سربلندباشید

  • دامون برزگز
    ارسال شده 3 مارس 2012 در 4:10 ق.ظ

    در این که زحمت می کشید، شکی نیست و من به سهم خودم قدردان هستم چون خیلی چیزها این جا یاد گرفتم . اما کار شما یک اشکال عمده دارد. منتقدین شما – یا کسانی که شما از آنها نقد چاپ می کنید- اکثرا متوسط اند. من در میان آنها نامی از نتقدین واقعی مثل آقایان جواد اسحاقیان ، سیاوش جمادی ، فتح الله بی نیاز، عنایت سمیعی، مشیت علایی ، امیر احمدی آریان ، شهلا زرلکی ، امیرعلی نجومیان ، علی رضا سیف الدینی و …. ندیدم. مرورهای کتاب میانه مایه اند بر خلاف وجه تاریخی و اجتماعی زندگی و فعالیت ادبی نویسنده های مهجور و یا متفی که معمولا خودتان می نویسید.
    شما با افراد شاخص در حوزه نقد و نظر ادبی مصاحبه نمی کنید و همین طور نویسندگان شاخص و دور از حاشیه و می روید سراغ کسانی که داستان می نویسند ولی نویسنده نیستند. لینک های تان هم گزینشی است روی افراد میانه مایه (با عرض پوزش از این عنوان)
    من در جلسه نقد شما بودم و برخورد خوب شما را به نقد صریح و شفاف خانم زرلکی دیدم و در باطن تحسین تان کردم . اما شما همین رویکرد را در سایت خود ندارید. اگر حمل بر بدگویی نباشد مثل سایت {….} عمل می کنید . یعنی خودی و غیرخودی می کیند و این ، کار شما را پیش نمی برد. همه صدها را و بهترین صداها را لینک بدهید . هر کس مطلبی نوشت ، به بهانه حفظ دوستی چاپ نکیند. حیف است مد و مه . ضمن این که بغضی آدم ها را بزرگ می کنید. من نه همسن و سال ابراهیم گلستانم نه در عمرم او را دیده ام ولی او چه جایگاهی در ادبیات و سینمای ایران دارد جز رابطه شخصی با فروغ ؟ چه کار شاخصی کرده است ؟ جدا می پرسم. یا از نسل جدیدتر فلانی و بهمانی که بارها دیدم حرف های شان را لینک دادید ، در حالی که آن حرف ها فقط حاشیه بود.
    برای تان آرزوی موفقیت می کنم.
    ………………………………………………
    دوست عزیز ممنون از دقت نظر شما
    برای ارزیابی کار مد ومه بهترین نگاه، نگاهی ست که از بیرون به آن چشم دوخته؛یعنی نگاه شما و دوستان دیگر. شکی نیست که به هرحال ما به گونه ای عمل کرده ایم که چنین برداشتی به وجود آمده در حالی که تصور ما این بوده که داریم همه صداها را بازتاب می دهیم. اما یک چیز را با اطمینان به شما می گویم اینکه برخلاف تصور شما هیچ بده بستان دوستانه ای در این میان نیست. برای انتشار مطالب خوب باید مطالب خوب هم به دست ما برسد. منتقدان خوب محدودند که برخی هم ترجیح می دهند مطالبشان را در و بسایت خود یا دوستان نزدیکشان منتشرکنند. با وجود این سعی خواهیم کرد به سراغ منتقدان معتبری که نام بردید هم برویم. در مورد لینک ها نیز بنای ما براین است در سال جدید(با دقت بیشتری) تنها به سراغ اخبار مهم و نوشته هایی که ارزش خواندن داند برویم…جلب نظر سلیقه های مختلف دشوار است اما تمام تلاش خود را در این رابطه خواهیم داشت. البته اصلاح این مسیر تا اندازه زیادی بستگی به شنیدن نظرات دوستانی دارد که وقتی ما پایمان را کج گذاشتیم به ما تذکر بدهنت، به شکل بی تعارفی هم این کار صورت بگیرد. در مورد جلسه نقد کتاب من که اشاره کردید. پیشنهاد حضور خانم زرلکی از سوی خود من بود، چون تا زمان جلسه ما اصلا یکدیگر را ندیده بودیم، یعنی تعارف یا دوستی در میان نبود که به خواهد کار نقد را تحت الشعاع قرار دهد. برای دعوت از ایشان نیز ابتدا خودم تماس گرفتم و از ایشان خواستم که با این شرط بپذیرند که نقدشان صریح و بی تعارف باشد (خودشان در این زمینه گواه هستند!)خوشبختانه برخلاف برخی حرف و حدیث ها دیدید که جلسه اصلا در روال جلسات معمول نبود. به شخصه آمده شنیدن هر نقد بی تعارف درباره مدومه و کتابم هستم؛ به خصوص در موردمد ومه که نیاز به مواظبت و محافظت دائم دارد!
    سربلند باشید
    امیدی سرور

  • مهدی ملک‌زاده
    ارسال شده 7 مارس 2012 در 1:36 ب.ظ

    آقا تو گودر آن بالا سمت چپ همیشه خودش اسم اکانتی که مطلب را پابلیش می‌کند می‌نویسد.مثلا پست‌های شما را می‌نویسد:
    by omidi

    اما منظور بنده این بود که مثلا همین الان تو صفحه‌ی اصلی جایی اسم نویسنده نوشته نشده! نه دیگه!هی می‌چرخم نیست به خدا :دی
    در هر حال اگر مجله‌اید که مجله‌اید اسم‌ها که واجبند.
    اگر یک کاری بکنید به نظرم بهتر از همه‌ست!
    بدهید یک دقیقه یک وب نویس براتان رو تم طراحی کند که پایین یا بالای مطلب یک کادری باشد که اسم نویسنده و تاریخ را آن‌جا بگذارید…
    ضمن این‌که تو صفحه‌ی اصلی سایت هم به نظر من لازم است باشد اسم نویسنده…زیر همان تیتر…مثل جن و پری،مثل والس…
    می‌بخشید…به چشم ایراد گیری نگاه نکنید…هدف اصلاح محیطی‌ست که دوستش دارم…
    مرسی
    ……………………………
    دوست عزیز
    مشکلی که اشاره می کنید اولین بار است که می شنویم
    نمی دانم از چه نرم افزاری استفاده می کنید.
    اگر با فایر فاکس یا اینترنت اکسپلوئه و از این دست…برای ورود به فضای مجازی استفاده کنید و وارد سایت بشوید بالای تمامی مطالب اسم نویسنده ها را خواهید دید.
    به هر حال پیام شما را عینا به طراح سایت خواهیم داد تا مشکل مورد نظر را برطرف کند.
    البته قدری طول می کشد!
    سربلند و موفق باشید

  • مهدی ملک‌زاده
    ارسال شده 8 مارس 2012 در 3:50 ب.ظ

    بله خب.بنده از همین موزیلا و گاهی اپرا استفاده می‌کنم که تو هیچ کودومشون اسم نویسنده‌ای اون بالا نمیاد…
    موفق باشید

ارسال نظر

0.0/5