رفتن به محتوا رفتن به فوتر

چند نقد درباره فیلم دوران عاشقی ساخته علی رضا رئیسیان

12 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده 26 جولای 2015 در 11:48 ق.ظ

    فیلم نسبی عمل میکند و شخصیت ها در بخش هایی قابل پذیرش نیستند،زنی که از فرنگ آمده و تحصیل کرده است در اولین برخورد شیفته مردی میشود و وارد رابطه موقت با او میشود در حالیکه مرد آنقدر او را باور ندارد که حتی از او حامله شده است ! سکانس ها ی خانوادگی خانم وکیل و همسرش بیشتر جنبه نمایشی دارند و زندگی بینشان تصنعی است ، شخصیت خانم حاتمی به عنوان وکیل باور پذیر در نیامده جز معدود سکانس های مراجعین زنی که برای دفاع از حقش به ایشان مراجعه کرده و یا مردی که درگیر بحران جنسی است کمی بیشتر به وکیل نزدیک شده اند. موضوع فیلم به شرایط سختی که برخی زنان صیغه میشوند تن نمیدهد و خانم حاتمی هم مخصوصا به عنوان وکیل به نظر نمیرسد موقعیت سخت این ها را درست درک کرده باشد! باید بیشتر به این موضوع پرداخته میشد و اقای شهاب حسینی بیشتر از آنکه به نظر بیاید خطا کرده چون کودکی جلوه میکند که به شیفتگی موقت خود پاسخ داده نه بحران درونی خانوادگی …به این دلیل که فیلم از ابتدا تنها یک شکل نمایشی از خانواده این زوج نمایش داده ، و دختری که بدون هیچ دلیلی در یک مهمانی هین طوری اقدام به ازدواج کرده …این ها موضوعات سطحی است ، شخصیت خانم قلاتیان هم نمایشی و سطحی است بودن یا نبودنش چه اثری دارد ؟ فیلم بیشتر میتوانست به آ سیب شناسی بحث صیغه بپردازد و با بازی های خانم مینا وحید وجهی کودکانه به خود گرفته است !

  • علی
    ارسال شده 27 جولای 2015 در 1:19 ب.ظ

    قبل از مباحث ساختاری یه مشکل اساسی صدای تو دماغی و بازی بسیار بد زن خانم مینا وحید که گویا اولین کارشون هم بود حال دوستان ما از سالن خارج شدند ، واقعا در سرکار خانم چه ویژگی کشف کردین برای معرفی به سینما ؟ بیشتر شبیه یک بچه با صدای تو دماغی بودن تا یک زن دوم آقای رییسیان جای تاسف از چنین انتخابی و این گونه زحمات بقیه هنرمندان و حقشون ضایع میشه و دیگه این که شما خانم حاتمی رو چه طور با انرژی میبینید در حالیکه سردی و رخوت ایشون فیلم رو کسالت بار کرده ایشون چطور وکیلی هستن در این حد بی تفاوت ؟ وکیلی که وقتی موکلش صحبت میکنه در حال تاب خوردن روی صندلیشه ؟ همه شخصیت ها ی اصلی به جز آقای اصلانی متزلزل و بی پرداخت هستند .

  • احمد
    ارسال شده 27 جولای 2015 در 10:33 ب.ظ

    یک چهره جدید به ما معرفی کردین اقای رییسیان واقعا چه طور همه این استعداد هارو در خود داشتند خانم مینا وحید؟ صدای بد بیان ناقص حس که مطلقا نداشتند بینی عملی و صدای نا مفهوم اگر این لباس های رنگی را نداشتند چه نمایش شوی لباس بود یا هنر بازیگری آقای رییسیان ؟
    با بازی بسیار بسیار بد در جیگاه نقش مکمل خانم حاتمی هم که گویا نا خوش احوال بودن به جای وکالت باید میرفتن پیش متخصص اعصاب

  • مینا
    ارسال شده 30 جولای 2015 در 10:07 ب.ظ

    به نظرم کشش لازم برای سینما نداشت. البته نمیخوام نظر دوستان رو زیر سوال ببرم، ولی اصلا برام جذابیتی نداشت. بازی های بد بازیگران چهره خانم حاتمی با خودش انگار درگیر بود . نقش مکمل زن هیچ احساسی رو منتقل نمیکرد .فیلم خسته کننده بود .بازیگرای فرعی انگار بهتر بودن جای تعجبه اقای رییسیان .

  • نوید
    ارسال شده 30 جولای 2015 در 10:16 ب.ظ

    به قول آقای فراستی فیلمی عقب مانده عقب مانده تر از فیلم قبلی با معرفی خانم مینا وحید این گفته کامل شد . فیلم سرد و خواب آور با خرده داستان های بی ربط مثل مرد هم جنس گرا و دختری که در میهمانی عاشق شده ؟ بازی های بد . دغدغه فیلم آسیب های اجتماعی زنانه بود مثلا مشکل خانم قلاتیان هم که با کمی پول حل شد شخصیت ها چرا این قدر ناقص بودن ؟؟؟؟

  • صفورا
    ارسال شده 13 آگوست 2015 در 4:53 ب.ظ

    فیلم بسیار بی محتوا و ضعیف بود.
    کاش بعد از پنج سال سینما نرفته بودم. واقعا صنعت سینمای ایران هیچ چیز برای عرضه نداره

  • امید بنکدار
    ارسال شده 15 آگوست 2015 در 3:35 ب.ظ

    فیلمنامه ناقص و بلا تکلیف بازی ها هم خیلی ضعیف .مینا وحید خیلی بد بود هیج حسی نداشت اگه دیالوگ نمیگفت با یک مترسک فرقی نداشت که !خانم حاتمی عصبی و بی حال مثلا وکیل هم بودن.اگر قرار بود ببخشند و به حرف پدرشون گوش کنن که چرا این فیلم ساخته شد ؟؟ مشکل ازدواج موقت بود یا زندگیه یه دختر مایه داری که برمیگرده خارج بچشو بزرگ کنه ؟ آقای حسینی در این نقش اصلا باور پذیر نشده بود. آخه این چه فیلمی بود آقای رییسیان ؟

  • ali
    ارسال شده 18 آگوست 2015 در 6:00 ب.ظ

    میخوام بدونم هدفشون ازاینکه تو یه سکانس ۳،۴ دقیقه ای شخصیت یک ترنسکشوال رو به این صورت به مخاطب معرفی میکنن چیه؟!! این مساله یک مبحث و مشکل روانشناسی پیچیده است که خودش به خودی خود تو جامعه مردم دید خوبی ندارند و این افراد نیاز دارند تا مردم ما دیدشون رو نسبت به آنها درست کنند…. اونوقت تو این فیلم بانشون دادن یک بخش مبهم و باز نشده از واقعیتی تلخ تو یک سکانس کوتاه موجب خنده و مسخره کردن جمعیت تماشاکننده میشه…
    واقعا متاسفم برا این بی فکری عوامل فیلم

  • مریم
    ارسال شده 22 آگوست 2015 در 5:52 ق.ظ

    تصورم در مورد این فیلم چیزی فبهای این بود شاید از جناب رئیسیان بیشتر انتظار داشتم موضوع خیلی کلیشه ای بود که متاسف شدم و فاکر کنم خانم وحید هم از اون دسته بازیگران هست که با پول وارد سینما شده.

  • نگار
    ارسال شده 22 آگوست 2015 در 5:54 ق.ظ

    آخر فیلم زیبا تموم شده بنظرم بیتا همسرشو بخشید شاید بخاطر پارسا. ولی چه زندگی سردی داشتن

  • پريسا
    ارسال شده 3 سپتامبر 2015 در 2:57 ق.ظ

    با عرض سلام و با تشکر إز شما چرا عنوان فیلم دوران عاشقی گذاشتند و فیلم بسیار بی محتوا بود

  • مسعود
    ارسال شده 4 می 2019 در 8:35 ب.ظ

    فیلمی با یه موضوع تکراری همین اصلا خوشم نیومد

ارسال نظر

0.0/5