رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد سریال شمعدونی ساخته سروش صحت

16 نظر

  • دوستدار طنز
    ارسال شده 18 می 2015 در 6:09 ق.ظ

    از این همه ملاحظه کاری و محافظه کاری نویسندگان و منتقدان در مورد سروش صحت متاسفم. همین الان بروید سرچ کنید تازه ترین نظرات مردم را درباره این سریال کسل کننده و کم مایه ببینید. اکثریت بینندگان از این سریال ناراضی اند. چرا نظر شخصی تان را به تمام مردم تعمیم می دهید؟

  • ترانه
    ارسال شده 19 می 2015 در 12:36 ب.ظ

    حملات تند و تیز و غیرمنصفانه به این سریال تمامی ندارد. نمی دانم چرا کسی هیچ نقدی درباره فیلم میکائیل ننوشته است؟ من که این سریال را ندیده ام اما جایی هم نقدی نخوانده ام؟ خودم به عنوان یک مخاطب به غیر از حملات متعددی که به شخصیت سارا می شود خیلی هم سریال شمعدونی را دوست دارم. اگر چه به نسبت سریال های دیگر آقای صحت شاید جذابیت کمتری داشته باشد اما بد نیست با باقی سریال های در حال پخش و قبلا پخش شده مقایسه شود؟ اگر به لحاظ کم مایگی بخواهیم سریال هایی را که در سه سال اخیر پخش شده دسته بندی کنیم بعید می دانم کار آقای صحت شایسته این همه کم لطفی باشد!

  • ترانه
    ارسال شده 19 می 2015 در 12:48 ب.ظ

    البته من کامنتم رو با توجه به نظر دوست عزیزمون و دیگر نظراتی که از برخی مردم دیدم نوشتم نه مطلب روزنامه شرق. :))

  • ترانه
    ارسال شده 22 می 2015 در 1:16 ب.ظ

    فکر کنم خیلی صورت خوشی نداشته باشه آدم حرفشو پس بگیره ولی این دو قسمتش خیلی رو اعصاب بود. :)) خواهش می کنم یه سریالی بسازن آدم بخنده نه که هی حرص بخوره؛ اون وقت مجبور شه نبینه. کاری به بقیه ندارم از آقای صحت توقع آدم بیشتره خب. خودشون که انقد شوخ و طنزن.

  • حسين
    ارسال شده 2 ژوئن 2015 در 1:24 ب.ظ

    نامه اینجانب به پروفسور سروش صحت برای خلق این شاهکار
    سلام
    من حتی نمیدونم شما این نامه رو میخونید یا نه . اصلا به دست شما میرسه یا نه. ولی خوب به هر حال باید برای شما در مورد این سریال شمعدونی بنویسم و اگر جرات دارید تا آخر نامه را بخوانید.
    من یه بیننده ساده ساده هستم و هیچ از عناوین و اصطلاحات دهن پرکن عالم فیلم و سینما خبر ندارم. و البته شک ندارم که حتما منتظر نقد و بررسی صاحبان هنرو منتقدان بزرگ هستید و نظر مردم عادی برای تان هیچ ارزشی ندارد.
    بگذریم شما واقعا این سریال رو کجا ساختید؟؟؟ ایران؟؟‌فرهنگ ایرانی؟؟؟ این سریال آبکی آبدوغ خیاری با کدوم یکی از فرهنگ های ما سنخیت داره؟؟؟ اخه مرد حسابی، پروفسور تو کدوم بیمارستان یه بچه اونم چندین ساعت پشت دستگاه پیجر بیمارستان میره و هیچکس هم اصلا کاری نداره. اصلا چیزی از حراست و مدیریت بیمارستان شنیدید؟؟؟؟ تو کدوم خانواده ایرانی وقتی پدر بزرگ خانواده داره با پدر کسی که اومده دخترش رو برای پسرش خواستگاری در حالیکه دراز کشیده با لگد به داماد دیگرش که دختردم بخت داره میزنه و میگه پاشو گم شو برو؟؟؟؟؟ نکنه شما پروفسور عزیز توی فامیل و خانواده گرامی تان همچین رفتارهایی وجود داره و اینقدر عادی شده که حتی به عنوان یک سوژه با مزه و خوشایند بهش نگاه میکنید. اره؟؟؟
    نکنه تو فامیل ها و خانواده های شما یه بچه هر چی میخواد به بقیه میگه؟؟؟ نکنه توی خانواده شما دختری رو که در کنکور رد شده ماه ها به سخره میگیرن؟؟؟؟؟نکنه دکترهای عمومی ایرانی عزیز اینقدر بلاهت دارن و احمق هستن ؟؟؟ بانکی که شما ساختید کدوم یک از بانکهای ماست؟؟؟ پسر های نوجوان ایرانی کجاش مثل این سعید شما هستن که سمبل بلاهت و بی دست و پایی هست ؟؟؟ کدام دایی ایرانی اینقدر چتر باز و مفت خور هست که حتی به خواهرزاده نوجوان خودش رحم نکنه و مجبورش کنه با پول توجیبی اش او رو مهمان کنه؟؟ توی کدوم کوچه های ایران همیشه دوتا بچه اونم به صورت شیفتی به حرفهای بزرگترها گوش میدن و با نهایت بی ادبی به آنها بی احترامی میکنند؟؟
    به قول خودتون یکی یکی لوکیشن هارو مرور کنید . آخه پروفسور کجای این داستان از زندگی روز مره ما نشات گرفته ؟؟؟ کل داستان چندین قسمتی شما ( که خدا میدونه این شاهکار چقدر برای صدا و سیما آب خورده است) یک سیکل و تسلسل هست که در هر برداشت و لوکیشن دقیقا تکرار میشه یه نفر یه کاری میکنه همه مسخره اش میکنن و در آخر یکی از یکی دیگه عذرخواهی میکنه. در سریال آبکی شما تا الان نزدیک به یکصد و چند بار یکی از یکی عذرخواهی کرده و جالب اینکه در تمام آنها طرف عذرخواهی کننده توسط شما و دیگر نویسندگان چیرررررررررررره دستتان مسخره شده است.پروفسور نویسنده اگه سرتاسر سناریوی شما رو تجزیه و تحلیل کنن بیش از صدهزار بار این دیالوگ ها تکرار شده : از کی تا حالا اینجایی ؟؟ درو باز کنم؟؟؟ یعنی چی؟؟؟ برو معذرت بخواه !! بیا منو بخور !! چند وقته تنها نشدیم !! و …..
    سریال مزخرف شما اینقدر روی اعصاب آدم میرود که بیشتر عصبانیت به آدم دست میدهد تا لذت تماشای یک سریال که با بودجه دولتی و ملی تهیه شده است . فکر نکنم برای تو پروفسور و بقیه تهیه کنندگاه این سریال مزخرف اصلا همچین چیزی مهم باشد که بینندگان باید از دیدن سریال لذت ببرن یا نه. همین که پولی به جیب زدید مهمه بقیه اش به جهنم.
    ما اینقدر بی حیا هستیم که هرچی میخواهیم به بزرگ و کوچیک بگیم؟؟ داستان تخیلی میخواهید بسازید بسازید با این همه مسئول بی سواد بی تعهد بی مسئولیت که در سرتاسر وزارت خانه های مربوطه داریم شک نداشته باشید که مجوز میدادن. دلیلش هم همین شاهکار شما که مجوز پخش گرفته. خاک بر سر ما ایرانی ها که تو و امثال تو پروفسور شدید متولی فرهنگی ما . شما به شعور ببنندگان تان توهین کردید با ساخت این سریال. حتما کلی نشستید به ریش ماها خندیدید که چی ساختم و هیچکس نگفت بابا این چیه اخه ساختی شاید هم با چهار تا دیگه نشستید کلی خسته نباشید به هم گفتید و کلی برای هم نوشابه باز کردید.آخر درآوردن پول مگر چقدر ارزش دارد . همه شماها هم که الحمدلله به جهت بیسوادی همان مسئولان که خدمتتان عرض کردم ( که هر …. رو مجوز میدهند ) به نان و نوایی رسیده اید. فکر میکنید نمیشود با سناریوی بهتری به همان پول رسید.
    پروفسور عزیز وقت شما را به علت اهمیت زیااااااااااااد برای ساختن سریال های آبکی دیگر و به جیب زدن پول بیت المال نمیگیرم. اگر بخواهم به نمونه های مشابه در سریال آبکی شما اشاره کنم مثنوی صد من کاغذ میشود. فقط یک خواهش دارم که البته بازم شک دارم نامه مرا بخوانید. فقط شمارا به جان عزیزتان و مقدسات تان که صد در صد کاملا یقین دارم فرهنگ و آبروی ایرانی نیست ، قسم میدم تا نکند خدای نکرده این سریال رو در شبکه آی فیلم یا دیگر شبکه ها به زبان های دیگر دوبله کنید همین خودمان این شاهکار را می بینیم بس است نگذارید خانواده های ایرانی دست مایه تمسخر ملت های دیگر بشوند.
    خدانگهدار
    حسین صادقی

  • Anaiitisen
    ارسال شده 12 ژوئن 2017 در 11:21 ق.ظ

    آین حجم از بی احترامی و بی ادبی به هم دیگه رو من در طول ۲۵ سال زندگیم در هیچ جای دنیا ندیدم. چرا اینقدر در این فیلم به هم بی احترامی میکنن یعنی نه پدر حرمت داره نه مادر نه پدر بزرگ…

  • شیوا
    ارسال شده 22 ژوئن 2017 در 9:52 ق.ظ

    بنظر میرسه دوستان عزیزی که کامنت دادن اصلا تعریف طنز اجتماعی رو درک نکردن!!! مگه با یه اثر جدی طرف هستید که اینطور فیلسوف مآبانه راجع به این اثر نظر میدید?! اگر در طنز بزرگنمایی و اضداد نباشه چطور میشه بیننده رو جذب موضوع مورد بحث کرد؟؟ متاسفانه طنز پردازانی که در جامعه ما جرآت عرض اندام دارن بسیار انگشت شمارند.. من از آقای سروش صحت سپاسگزارم که اینطور هنرمندانه عمل کردن ایشون یک هنرمند مولف هستند و اثرشون واقعا جای بحثو تامل داره و بسیار متاسف هستم که در جامعه ما هرکسی چه آگاه و چه بی اطلاع در هر حیطه ای سرک میکشه و از سیاست گرفته تا فیزیک کوانتوم نقد پردازی میکنه! اگر کمی طنز میفهمیدید اینطور بیرحمانه و ناآگاهانه به اثر ایشون حمله نمیکردید …. متاسفم… در این جامعه اونهایی که واقعا اصحاب هنرند دغدغه نان دارند و فرصت نقد ندارند یک عده بیکار هم دست به قلم شدند و قلمفرسایی میکنند…

  • فرهنگی
    ارسال شده 23 ژوئن 2017 در 7:45 ق.ظ

    اگرازشخصیتهای طنز تهران بهره می بردند بهتراز بازیگران بی تجربه اصفهان بود

  • معلم
    ارسال شده 12 جولای 2017 در 8:38 ب.ظ

    لهجه اصفهان سریال رو خرابش کرد

  • Amir
    ارسال شده 23 جولای 2017 در 5:13 ق.ظ

    آره بازیگران اصفهانی همه تجربه کاری ندارن

  • رضا
    ارسال شده 24 جولای 2017 در 7:16 ب.ظ

    این سریال چنین بازیگرانی هم میخواد

  • مجتبی
    ارسال شده 8 جولای 2020 در 8:09 ب.ظ

    مزخرف ترین سریالی که پخش شد و بخاطر دختر ۶ سالم نشستم چنتا قسمت آبکیش رو دیدم تنها طرفدار سریالش دختر ۶ سالمه که تازه یاد گرفته مثله تو سریاله هی حرفای تیکه دار و سوالای الکی بپرسه و اینکه خنده های الکی بکنه ، الان چند وقته سر ساعت پخشش یا میبرمش پای سیستم فتوشاپ بهش نشون میدم یا فلش میزنم فیلمای کودک براش میذارم ….. والا
    خیلی طنزش مزخرفه خاک برسر ایده پرداز و تهیه کننده و کارگردان زشتش

  • امیر غلامی
    ارسال شده 9 جولای 2020 در 3:24 ق.ظ

    واقعا متاسفم برای وقتی که هدر دادم برای چند قسمت اول این سریال بی محتوا با بازیگرانی یخ نمونه بارز اقای نعمتی که حتی حرف زدن بلد نیست ووووو

    حیف بودجه ای که هدر کردید برای این سریال فوق ضعیف
    نظرم در مورد پروفسور صحبت ۳۶۰ درجه عوض شد.این سریال نماد بی ادبی بی احترامی دیالوگ های تکراری و لوس

  • ناشناس
    ارسال شده 15 جولای 2020 در 8:06 ق.ظ

    مسخره ترین وچرت ترین سریالی که تاحالا دیدم اصولا آقای صحت بعد از سریال پژمان اصلا نتوانستند سریالی خوبی بسازند تازه سریال لیسانسه هاوفوق لیسانسه ها هم خیلی مسخره بود

  • ناشناس
    ارسال شده 18 جولای 2020 در 7:49 ب.ظ

    عجب لهجه ی مزخرفی داشت. دوباره دارن پخش میکنن

  • مهسا
    ارسال شده 28 جولای 2020 در 7:14 ب.ظ

    سریال شمعدونی یکی از بهترین سریالی بود که دیدم از آقای صحت خواهش میکنم فصل دوم این سریال رو درست کنن

ارسال نظر

0.0/5