رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد امیر قادری بر فیلم بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا / مردم طلبکارند یا مسئولین؟

137 نظر

  • مانی
    ارسال شده 9 فوریه 2016 در 1:16 ق.ظ

    آفرین آقای قادری! دم تان گرم! “روزگار تازه” می تواند بهترین مترادف برای امید باشد! و جز امید چی مانده؟

  • ستاره
    ارسال شده 9 فوریه 2016 در 4:19 ب.ظ

    فیلم به این سیاهی ها هم نبود….. کاش منتقدین منصف باشن…

  • دوستی
    ارسال شده 11 فوریه 2016 در 10:40 ب.ظ

    با تمام وجود حسادت شخصی خود رو سر کارگردان فیلم خالی کردن. کارگردان سفارشی، چقدر مضحکه. اتفاقاً مردم این روزها با اصطلاحات برچسب زنی، فرافکنی و تفکر قالبی هم آشنا هستن. هر سه وجه مشخص این نقد سرتاپا اشکاله

  • يك ايرانى
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 8:39 ق.ظ

    اقاى قادرى ، نمیدونم که چه چیزى در خود دیدید که به خود اجازه ى انتقاد کردن رو دادید ما نیز این فیلم رو دیدیم و این أفکار. شماست که دارین به این فیلم بى نظیر نسبت میدید. کاش کى بیشتر فکر کنیم و بدانیم که با تخریب فوق العاده ها بالاتر از پیتى نمى اییم…

  • یه بیننده
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 10:29 ق.ظ

    آقای قادری ؟ فقط یه سوال می پرسم، آیا خود شما یه منتقد سفارشی نیستی؟؟؟؟؟

  • یه بیننده
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 11:13 ق.ظ

    آقای قادری ؟ فقط یه سوال می پرسم، آیا خود شما یه منتقد سفارشی نیستی؟؟؟؟؟

  • هیوا پرهیزگار
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 9:11 ب.ظ

    چقدر جالبه …حالا باز مسعود فراستی وقتی یه نقدایی می کنه ما میفهمیم یه چیزایی تو چنته داره …درواقع نمیشه منکر سوادش شد…هرچند که صریح و بی پرده هم حرف میزنه ولی خداییش باسواده…ولی من الان نقدی خوندم که …فهمیدم منتقدش از این جوجه منتقدای روشنفکر نمای تازه به دوران رسیده پیرو فرهادیه…اقای منتقد کم سواد ،بفهم داری چی میگی …یعنی چی امیدوارم مهدویان یکی مثل حاتمی کیا نشه؟؟؟؟!اصلا تو کی باشی و کی هستی که. به خودت اجازه میدی درباره شوالیه قهرمان سینمای ایران اینطوری نظر بدی؟؟؟؟؟!برو منتقد نما !برو اول ادب و احترام به بزرگتر یاد بگیر بعد بیا این خزعبلاتت رو بباف به هم …خب راست میگه دیگه حاج ابراهیم…یکی بگه بعضی از این منتقدا چقدر مریضن؟!!!!!راست میگه…حرف حقم تلخه دیگه…برای همینم تو جوجه منتقد بهت برمیخوره و میای این اراجیفو میبافی چون از حرف حاجی عصبانی شدی!!!!!البته …امثال تو روشنفکرنما همون بهتر که اسطورشون سعید روستایی بشه…خلایق هرچه لایق واقعا….

  • سینما دوست
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 9:20 ب.ظ

    فقط تو سینما حاجی حاجی نداشتیم که خدارو شکر پیدا کردیم.
    این رفقای امروز حاج ابراهیم کجا بودن وقتی برای گزارش یک جشن، بهش وصله منافق و عامل نفوذی و طرفدار فتنه می چسبوندندو

  • هیوا پرهیزگار
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 10:34 ب.ظ

    سینما دوست محترم همون وقتم که گزارش یک جشن ساخته شد،ما همراه حاتمی کیا و به کوری چشم تو همراه حاج ابراهیم بودیم…چرا؟؟؟؟چون ما دیدگاهمون فراجناحیه دقیقا همون دیدگاه ابراهیم حاتمی کیا…بله فراجناحی …کلمه ای که شما روشنفکرنماهای تازه به دوران رسیده از درکش عاجزید…چرا تو سینما حاجی حاجی داشتیم…ولی تو ندیدی یا خودتو زدی ب ندیدن…نمونه حاجی حاجی که تو کوته فکر مسخرش میکنی،نقش حاج کاظم اژانس شیشه ایه…که هنوزم ورد زبان هاست…ادمی را که خواب است میشود بیدار کرد،ولی کسی که خودش را به خواب زده محال است…بیدار شو..متعادل باش…احترام بگذار…

  • محمد مهدي
    ارسال شده 13 فوریه 2016 در 10:42 ق.ظ

    آقای امیر قادری نقد فیلم میکنی قبول نقد شخصیت(نقد که چه عرض کنم، تحمیل نشخوارهای روشنفکرانه شان واژه بهتری است)میکنی قبول،آخه عزیز من تو چه اطلاعی از أمنیت ملی و منافع ملی و عوامل تهدید اون داری که تو این حیطه هم وارد میشی؟ بهتر نیست این حوزه رو به اهلش بسپاری و إظهار نظر نکنی؟ اگر دغدغه ای هم داری سر فیلم شاهکار (به زعم خودتان البته) أبد و یک روز خالی کنی تا حداقل این فیلم باعث اغتشاش چند میلیون مهاجر افغانستانی مهمان ما نشود. نقد درونی بین حکومت و مردم مقابل منافع و أمنیت ملی ماست یا به کثافت کشیدن مهاجران أفغانی که گوشه به گوشه این سرزمین زندگی میکنند و هنوز بعد از سالها همین أفکار مبتذل شمایان باعث این شده که در فیلم های مبتذل و نفاق افکنتان أفغانی فقط دزد و قاتل ناموس ایرانی نشان داده شود.
    کم تأمل در این موارد بد نیست، البته کو گوش شنوا

  • علیرضا
    ارسال شده 13 فوریه 2016 در 4:02 ب.ظ

    هرچیزی که هستی و هرکاری که کردی به من ربطی نداره، حق مطلب رو در مورد بادیگارد ادا کردی و از زیبایی های حرفه ای فیلمسازی حاتمی کیا چشم پوشی نکردی

  • بی نام
    ارسال شده 19 فوریه 2016 در 3:35 ب.ظ

    نقد سفارشی شما پر از برچسب های بی منطق بود. حتی در جایی که نمیتوانستید از نقطه قوت های فیلم چشم بپوشید باز هم با زبان طعنه سخن گفتید: «صحنه‌های اکشن فیلمش خنده‌دار از آب درنیامده، و از موسیقی، مطابق معمول آثارش، استفاده فراوان، اما مناسبی کرده است».
    خوب است فارغ از پیشفرض های ایدئولوژیکی که داریم به نقد و تحلیل یک اثر بپردازیم وگرنه نقد ما چیزی جز تمسخر خود ما نتیجه ای دربر نخواهد داشت.

  • ناشناس
    ارسال شده 19 فوریه 2016 در 4:13 ب.ظ

    سفارشی اونه که میره تو جشنواره های خارجی نه اونی که تو جشنواره کشور خودش بایکوت میشه !

  • ناشناس
    ارسال شده 19 فوریه 2016 در 4:18 ب.ظ

    نقد فیلم با طعم تخریب شخصیت
    آره خب باید جوری مسیر رو خراب کرد که کسی این طرفی نره !!!!

  • بنده خدا
    ارسال شده 24 فوریه 2016 در 7:05 ب.ظ

    ی مشت اراجیف که سرشار از عقده اس. هیچی از سینما نمیفهمی. همین.

  • ولی زاده
    ارسال شده 28 فوریه 2016 در 4:57 ق.ظ

    سلام
    انصافا نقد شما سفارشی بود یا فیلم بادیگارد!!!!!؟؟؟؟؟؟
    آقای قادری قشنگ معلومه که دچار عقده های فروخورده فراوانی هستی!!!!!!!
    احتمالا چیزی از تفکیک امور از افراد به گوشتون خورده؟؟؟؟!!!!!!!
    شما به جای نقد فیلم، فقط نفرت پراکنی کردی به کارگردان!!!!

  • تدبیر و امید
    ارسال شده 29 فوریه 2016 در 6:27 ب.ظ

    آقای منتقد
    شرط اول انجام نقد، یک نگاه بی طرفانه هست که متاسفانه شما فاقد اون هستید.
    حرف دوستان که گفتند نقد عقده ای هست رو دقیقا قبول دارم.

    بزرگی میگفت بعضی ها برای بزرگ شدن خودشون و اسمشون میرن سراغ کوچک کردن بزرگتر ها.
    موندم چه کسی حاضره وقت تلف کنه تا همچین نقد مضحکی رو نقد کنه.
    به بعضی آدما اگر جواب بدی گنده تر میشن.

    آقای قادری
    پاسخ شما سکوت هست با کمی دعای شفا
    وقت کردید پیش یه دکتر روانشناس برای کنترل عقده ها و ناراحتی های درونیتون برید

  • بی نام
    ارسال شده 4 مارس 2016 در 11:41 ق.ظ

    آقای قادری،امثال ابراهیم حاتمی کیا هستن که سینمای انقلاب رو زنده نگه داشتن.نمی دونم چه سودی می برین از این یادداشت ها؟مگه چقدر بهتون پول می دن؟؟؟؟

  • .......
    ارسال شده 6 مارس 2016 در 2:48 ب.ظ

    با نقد سیاه و مخدوش سنگ جشنواره و فیلم را به سینه میزنی یا حکومت اقای روحانی یا ابدو یک روزهای دهه جدید که شاگرد مکتب های حاتمی کیایی هم نیستند اینجور برداشت های سطحی از سکانسی که بعید می دانم این گونه درامده باشد یک ارضا شخصی است برای عقده خالی کردن از انصاف به دور نباشید.
    سفارشی را نمی فهمم ساخت سفارشی باید تشویق سفارشی هم بشود
    بوی لیبرال های غربی از گند نقدتان بروز می دهد…..

  • ,
    ارسال شده 7 مارس 2016 در 11:49 ق.ظ

    من با نظر شما کاملا مخالف هستم .ای کاش انصاف داشته باشیم . همین.

  • ناشناس
    ارسال شده 7 مارس 2016 در 7:30 ب.ظ

    به نظر بنده هم ابراهیم حاتمی کیا تا حدود فوق العاده زیادی داره از شخصیت نظام دفاع میکنه در این فیلم.البته برای هنر فیلم سازیشون احترام قایلم

  • زهرا
    ارسال شده 8 مارس 2016 در 8:23 ب.ظ

    این فیلم فوق العاده بود فوق العاددده !نقد شما هم مسخره به نظر میرسید !

  • احسان
    ارسال شده 16 مارس 2016 در 6:35 ب.ظ

    همین که فیلم در پیتی مثل ابد و یک روز را فیلم خوبی می دانی معلومه که چه نگاهی به مساعل داری .
    دختره ایرانی ترک کار کرده وافسرده اگر از گربه های شل نگه داری کند و پول بدست آورد بد است و کارگردان صحنه های زشت حرکت گربه ها در کف اتاق را نشان می دهد . ولی اگر یک خارجی از یک سگ علیل ایرانی نگهداری کند به عنوان انسان با شعور و روشنفکر و متمدن معرفی می شود .
    معتاد بسته ی شیشه را در جوراب نوزادش جاسازی می کند (صحنه ی جشنواره ای )
    زنان جارو بدست ، بی اختیار ، که اندک قدرتشان را درخانه از طریق همین جارو زدن بدست آوردن (زنان جشنواره ای )
    افغانستانی ها ی مایه دار و شاسی بلند سوار (که به جشنواره های خارجی بگه نژادپرست نیست )
    فیلم سیاه خیلی سیاه که مناسب اکران عید هم نبود ولی به زور خود را به اکران عید تحمیل کرد .
    و …..
    بعد چنان نوشته فیلم خوبیه کسی ندونه فکر می کنه که چه خبره . برو از جشنواره ای فکر کردن بیا بیرون .
    تا ببینی سینما یعنی چی

  • سارام
    ارسال شده 17 مارس 2016 در 9:16 ب.ظ

    من که از فیلم بسیار لذت بردم خیلی هم یاد گرفتم
    و اصلا دلیل این همه نقد تند شمارو نفهمیدم
    دنیای شما با دنیای این تیپ شخصیتی(حیدر) و با اعتقاداتتون فرق داره!

  • پژمان
    ارسال شده 17 مارس 2016 در 11:05 ب.ظ

    فیلم میتونست بسیار زیبا تر از این ساخته بشه.آزانس شیشه ای نقطه اوجی بود برای ورود ابراهیم حاتمی کیا به سراشیبی نزول.یاد روبان قرمز؛دیده بان ؛ مهاجر بخیر.به نظر من از هم گسیختگی صحنه ها,شعار زدگی اون هم با فریاد ی بلند تر از گذشته,اهتمام کارگردان در جهت تولید صحنه های اکشن هالیوودی,سکانس های عجیب(تیمار زن و دختران بادیگارد بعد از استحمام بادیگارد در قالب یک تصویر روحانی و تمرین و بازی پینت بال و…) معلوم نبودن هدف بادیگارد از این همه تقلا ,وجود شخصیت های مرموز در فیلم ,حمله های بادیگارد و همسر فرهنگیشون به مردم و در انظار عمومی حتی به بزهکاران و ضرب شتم(نشان دهنده جامعه ایرانی بصورت یک جامعه بی قانون و …)غریبه بودن بادیگارد و سایر قهرمانان فیلم با مردم,بازی های عجیب و غریب و تعقیب و گریز های بچگانه گروه محافظین با دانشمند هسته ای لابلای درختان پارک ,حضور بی هدف و تصادفی زنان متعدد در فیلم , و … سایر مشکلات ساختاری باعث میشه این فیلم اونی نباشه که انتظار شو از اقای حاتمی کیا داشتم.
    تنها نکته مثبت فیلم حضور همیشه پر قدرت و بازی عمیق اقای پرویز پرستویی بود که باعث شد تا آخر فیلم بشینم وازهنر نمایی ایشون لذت ببرم.
    اقای حاتمی کیا !ما میدونیم که شما همون بادیگاردی هستی که وظیفه اش حفظ نظام روی پرده سینماست اما ما دلمون واسه داوود و جمعه تنگ شده!!

  • .
    ارسال شده 18 مارس 2016 در 6:30 ب.ظ

    انگار خودتون منتقد سفارسی هستید

  • مرتضی
    ارسال شده 18 مارس 2016 در 8:32 ب.ظ

    عصبانیت و عدم آرامش روحی منتقد کاملا در نقدش پیداست. همه جای نقدش این را فریاد میزند!

  • سید صادق موسوی
    ارسال شده 19 مارس 2016 در 4:06 ب.ظ

    نمی دونم .. ولی استاد قادری اگه می خوای معروف بشی یا ادای بعضی منتقدا رو در بیاری این راهش نیست.. اگه اول نقدتون نمی فرمودید بادیگارد.. فکر می کردم یک فیلمه دیگه است… نقدتون طراوش شده از ذهن و خیال بیمارتون هست.. برید نقد کردن یاد بگیرید..

  • محسن
    ارسال شده 22 مارس 2016 در 8:07 ق.ظ

    فیلم از فنی فوق العاده بود. واقعا لذت بردم. ولی مشخص بود فیلم لحظه لحظه از یک گروه خاص طرفداری میکرد و به یک گروه خاص تیکه مینداخت. در عین حال قالب داستان ایرانی بودنش که فقط اشک ملت رو در میارن رو بصورت خیلی خوبی حفظ کرده بود. کی میدونه آخر فیلم که پرویز پرستویی میگه اگه پدرت هم بود این کارو میکرد منظورش از این پدر کی بود؟ و چرا از پسر نابغه بخاطر این مدت که که سراغش رو نگرفته بود معذرت خواهی میکنه و طوری تو فیلم این اتفاق میفته که انگار داره از تماشاچی معذرت خواهی میکنه؟ روح پرویز پرستویی در انتها پرواز میکنه و هر دو گروه رو نشون میده که گروه بد یا مخالف نقش زمین شدن و کاملا بی اهمیت نشون داده میشه و در انتها این حاج حیدر هست که بعد از گذر زمان به موفقیت میرسه. در ضمن من مطمئن هستم که پدر یعنی امام خمینی (ره) . فیلم پر از نشانه بود و مشخص بود سفارشیه. هر چند فیلمهای دیگه هم سفارشی هستند. و حالا چرا اینقدر این مدعیان بیسواد به هم میپرن این چیزیه که از قدیم بوده.

  • مهربان
    ارسال شده 22 مارس 2016 در 10:01 ق.ظ

    این نقد کاملا سفارشی بود اما طرف هر چه حرص و بغض و کینه داشت خالی کرد. خدا قلب سلیم به آدم بدهد از هر نعمتی بالاتر است.

  • ناشناس
    ارسال شده 22 مارس 2016 در 10:49 ق.ظ

    حاتمی کیا جزو معدود کارگردانانی هست که در مورد افراد مظلوم فراموش شده فیلم میسازه.الان که اکثر فیلمای سینما چرنده.باز دم حاتمی کیا گرم

  • مصطفی
    ارسال شده 22 مارس 2016 در 7:19 ب.ظ

    قادری، اصلا فیلم را دیدی ؟؟

  • ناشناس
    ارسال شده 23 مارس 2016 در 4:28 ق.ظ

    دوست منتقد عزیز
    جالبه که اصلی ترین پیام فیلم که همون تشکیک به صداقت رفتار و گفتار سیاسیون حکومتی هست رو نادیده گرفتید و فیلمساز رو سفارشی حکومت خوندید.

  • ب
    ارسال شده 23 مارس 2016 در 2:50 ب.ظ

    به نظر من که فیلم قشنگی بود اندازه فیلم شیار ۱۴۳ روی من تاثیر گذاشت مخصوصا سکانس آخرش تا کی ملت ما باید فیلم هایی که نه سر داره نه ته رو ببینند؟این همه فیلم مزخرف میره روی پرده سینما کسی دم نمیزنه یه فیلم ارزشی هم که ساخته میشه کلی منتقد پیدا میکنه به نظر من این فیلم میخواست بگه خیلی آدما هستن که بدون هیچ پاداشی حاظرند جونشون رو فدای امنیت کشورشون کنند امثال حاج قاسم سلیمانی ها

  • حیدر
    ارسال شده 23 مارس 2016 در 4:24 ب.ظ

    از نقد شما کاملا مشخص است که شما چون خودتان منتقد سفارشی هستید آقای حاتمی کیا را به فیلمساز سفارشی تعبیر می کنید

  • عادل ناصری
    ارسال شده 23 مارس 2016 در 5:07 ب.ظ

    [Forwarded from عادل ناصری]
    ابراهیم باز قصه گفت
    اولش گفتم ابراهیم دیوانه شده سنش بالا رفته نمی دونه چه کار می کنه.ترکیب مریلا زارعی و پرویز پرستویی برای یک فیلم به سود نظام.جلوتر که رفت با قضیه مواد مخدر و دختران دبیرستانی گفتم همه چیز هست.۲۰ دقیقه که گذشت و همه در سکوت با فیلم همراه شده بودند دیدم قضیه جدیه.
    ساختن فیلمی که باز بشه حرف از شهدا زد و به جا و با قصه گویی هم زد (جای این حرف تو قصه باشه و سنجاق نشده باشه) فقط از ابراهیم بر میاد.
    قصه فیلم بادیگارد به معنی قصه فیلم قصه س.
    ابراهیم سال ۹۴ و ۹۵ باز داره قصه میگه و فیلم می سازه.فیلمی که صدای نوچ و آه کشیدن ار خستگی در طول فیلم شنیده نمیشه.اینکه بشه یک موضوع اداری(اشتباه یک محافظ) را به صحنه اجتماع کشاند و مخاطب را همراه کرد شجاعتی می خواد که از ابراهیم بر میاد.شجاعتی از جنس آژانس شیشه ای.
    گفتم تعجب کردم از بازی گرفتن از مریلا زارعی کنار پرستویی وحالا میگم غیر از برخی سکانس ها که نمی دانم ابراهیم قصد داره چی بگه (موهای بیرون از روسری راضیه در سکانس های اول فیلم) حالا میگم بااینکه پرستویی همونه که می شناسیم اما زارعی مکمل نقش پرستوییه. تا جاییکه به نظرم اگر راضیه، فاطمه بود نقش آفرینی پرستویی در دیالوگ هم حرف نداشت.
    حالا که به آخر فیلم می رسیم میگم نشاندن مردم پای فیلم قصه گوی ارزش ها در سال ۹۵ بدون اینکه در پایان فیلم احساس نکنی مردم ازاین که وقتشون تلف شده سالن را ترک کنند گرو گذاشتن آبروست وکار هرکسی نیست.حالا دیگه یقین دارم ابراهیم دیونه شده .

  • ؟؟؟؟
    ارسال شده 23 مارس 2016 در 6:00 ب.ظ

    خیلی هم عالی بود. راه برای بیان هر عقیده ای بازه! ما که پسندیدیم افرین به حاتمی کیا جون

  • ناشناس
    ارسال شده 24 مارس 2016 در 10:54 ق.ظ

    ممکنه بر ابراهیم حاتمی کیا نقدی وارد باشه ولی سبقه این کارکردان با فیلم دیدبان باید در نظر گرفته بشه خدایا حسادت رو از این مملکت دور کن نقد تند و مقرضانه ای بود

  • طرفدار حق
    ارسال شده 24 مارس 2016 در 9:33 ب.ظ

    آقای قادری ؟ فقط یه سوال می پرسم، آیا خود شما یه منتقد سفارشی نیستی؟؟؟؟؟

  • سید
    ارسال شده 25 مارس 2016 در 5:18 ق.ظ

    به نظر من خیلی هم فیلم خوب و جسورانه ای بود
    به نظر میاد شما خیلی تندروی کردی
    ایشون از استحاله عقیدتی جامعه و حکومت گفت. اینکه بد نیست
    من شک می کنم خودتون سفارشی هستید

  • محسن
    ارسال شده 26 مارس 2016 در 11:18 ق.ظ

    نقد شما کاملا سفارشی و غیر منصفانه بود .
    فیلم بادیگار جزو معدود فیلم های دارای روحیه ی آزادگی بود .
    از هر خواننده ای که این نقد رو خوانده و هنوز فیلم رو ندیده تقاضا دارم فیلم رو تماشا کنه و نظرش رو اینجا بیا کنه .

  • محمد
    ارسال شده 26 مارس 2016 در 6:43 ب.ظ

    من فیلم رو دیدم فارق از نقدهای محتوایی و سیاسی، این نقدها رو دارم:
    ۱- علت این که واقعا حیدر پشت دکتر پنهان شد به مخاطب منتقل نشد.
    ۲- شخصیت مشاور دکتر نقشش و بدخواهی هاش کاملا مبهم باقی موند.
    ۳- نقش مثبت حیدر دفاع مسخره ای در مقابل اظهارات بازرس انجام داد.

    به طور کلی متاسفانه در فیلم های ایرانی هنوز عادت بر اینه که یه شخصیت از اول تا آخر مثبت هست و معلومه آدم خوبه و بده کیه. حداقل میشد مخاطب رو به شک انداخت که شاید واقعا حیدر یه جای کارش میلنگه.

    در کل فیلم به نظر من ضعیف بود. اگر کسی پاسخی داره خوشحال میشم.

  • امیر
    ارسال شده 26 مارس 2016 در 7:50 ب.ظ

    نقد به جایی بود
    برای آقای حاتمی کیا و خصوصا برای استاد پرویز پرستویی ارزش زیادی قایلم اما متاسفانه فیلم اخیر -بادیگارد- کاملا شعار زده و جناهی بود.

  • امیر
    ارسال شده 26 مارس 2016 در 7:53 ب.ظ

    نقد به جایی بود برای آقای حاتمی کیا و خصوصا برای استاد پرویز پرستویی ارزش زیادی قایلم اما متاسفانه فیلم اخیر -بادیگارد- کاملا شعار زده و جناحی بود.

  • علی
    ارسال شده 27 مارس 2016 در 12:53 ق.ظ

    کلمه سفارشی سار بجای فیلم ساز جالب بود

  • امید
    ارسال شده 27 مارس 2016 در 4:58 ب.ظ

    هیچ فیلمی در تاریخ سینما بدون ایراد از جهات مختلف نبوده لیکن بادیگارد در کل فیلم قابل قبولی از جهت روایت و تکنیکهای ساخت بوده و به نظر میرسد در نقد تخریب پر رنگ تر است .

  • عماد راسخ
    ارسال شده 27 مارس 2016 در 5:43 ب.ظ

    وقتی که رویه صندلی سینما نشستم با خودم گفتم قراره یک فیلم خوب ببینم..سکانس هایه ابتدایی فیلم منو متقاعد کرد که اشتباه نکردم.فیلم جلو رفت و من و سایر تماشاچیان سینما هویزه مشهد انقدرمیخکوب بازی حیرت اور پرویز پرستویی شده بودیم که یادمان رفته بود کارگردان فیلم حاتمی کیا ست.قبول دارم که بخش هایی از فیلم خوب درنیامده بود اما از انصاف نگذریم نقد شما هم اصلا منصفانه نبود.کاش بجایه نقد شخصیت به نقد واقعی فیلم میپرداختید.برچسب زدن و تخریب چهره یک کارگردان از تاثیر فیلم بر مخاطب نخواهد کاست.من فقط میدانم آن شب سینما هویزه مشهد خیلی چسبید.

  • ناشناس
    ارسال شده 27 مارس 2016 در 7:16 ب.ظ

    نقد به این مزخرفی نخونده بودم تا حالا

  • صادق
    ارسال شده 27 مارس 2016 در 10:45 ب.ظ

    بادیگاردمامردم کجاست؟

  • پریسا
    ارسال شده 28 مارس 2016 در 6:06 ق.ظ

    حالا چرا عکس بهنوش طباطبایی رو زدین ؟ منظورتون شیلا خداداد بوده ؟

  • حامد
    ارسال شده 28 مارس 2016 در 9:58 ق.ظ

    به نظر میرسه که جناب منتقد فیلم را ندیده اند … ؟

  • ناشناس
    ارسال شده 28 مارس 2016 در 3:13 ب.ظ

    جناب قادری بنظرم شما از مردم دور افتاده اید که نقد های فرهنگی ابراهیم خان حاتمی کیا را سفارشی میپندارید! و حاضر به شنیدن نقد های ایشون به دولتی که خودش بهش رای داده نیسید!
    مردم بهتر تشخیص میدهند چه کسی حرف دلشان را میزند و چه کسی سفارشی فیلم میسازد..
    این فیلم نه تنها ضد مردمی نبود..کاملا مردمی بود ..کاش شما از چرگه منورالفکر پنداری خارج شوید و به مردم بپیوندید!
    وقت بخیر!

  • کوشا
    ارسال شده 29 مارس 2016 در 4:33 ق.ظ

    از خدا خواهیم توفیق ادب – بی ادب محروم ماند از لطف رب
    وجودی سرشار از صلح و تفاهم بهتراست یا وجودی مملو از تقابل و تخاصم؟تا کی باید اشخاص و موضوعات را یا سفید ببینیم یا سیاه؟چرا نتوانیم نکات مثبت و منفی را با هم ببینیم و نقدمان در جهت تکامل باشد؟

  • محمدمحسن
    ارسال شده 29 مارس 2016 در 4:42 ق.ظ

    چقدر جامعه ی ما از اخلاقی که پیامبر عزیزمان هدف از بعثتشان را مکارم اخلاقی بیان نموده اند فاصله گرفته!!!!
    در نقد و پاسخهای به نقد کلماتی را دیدم که از افرادی که در یک جامعه ی اخلاق مدار زندگی کنند بعید است.
    دوست داریم این کلمات را دیگران در مورد ما بکار ببرند؟!

  • بهزاد
    ارسال شده 29 مارس 2016 در 1:29 ب.ظ

    وقتی فیلم تموم شد نمیدونستم باید برای حاتمی کیا و نقش اولش متاسف باشم یا برای مردمی که تا این حد تحت تاثیر فیلمی که داره خیلی روشن و با افتخار و البته به ضعیف ترین شکل ممکن هدف های خاص خودش رو جلو میبره بلند میشن و دست میزنن.ولی الان به حاتمی کیا و دوستاش تبریک عرض میکنم.موفق شدید دوستان

  • ملیکا
    ارسال شده 29 مارس 2016 در 8:37 ب.ظ

    پس از مدتها یه فیلم خوب و بدرد بخور دیدم اونم بادیگارد بود.خیلی هم عالی بود .الکی تخریب نکنید مردم عقل دارن!

  • امین
    ارسال شده 29 مارس 2016 در 9:18 ب.ظ

    کاملا با نظرات منتقد مخالم ، اولا این که این فیلم از لحاظ فنی عواملی مانند دوربین و صداگذاری و علی الخصوص کارگردانی در بالاترین سطح سینمای ایران قرار داشت ؛ ایراد فیلم بیشتر در بخش فیلمنامه نمود پیدا میکنه که از زمان فیلم نزدیک یک ساعت و نیم اول بیشتر شبیه یه مقدمه خیلی طولانی برای یک پایان بندی فوق العادس اما در سایر جنبه ها ایرادی نداره؛ در ضمن کاری که شما منتقد گرامی کردی اسمش نقد فیلم نیست شما دیدگاه و برداشت خودت رو اومدی اینجا نوشتی و در هیچ جایی از متن شما من نقد فیلم ندیدم ؛ نقد یعنی بیای عیب های فیلم رو بگی عیب های دوربین ، صدا ، کاردگردانی و داستان نه اینکه تو این متن بلند فقط بررسی دیدگاه فیلم از دیدگاه خودتون رو نوشتین که بنده کاملا با دیدگاه شما مخالفم و خیلی های دیگه هم مثل بنده هستن که از اینکه یک همچین فیلم با اصول و قاعده ای در سینمای ایران ساخته شده خوشحالیم و در ۲۰ دقیقه پایانی فیلم واقعا راضی شدیم و از دقت متن و کارگردانی صحنه پایانی تونل لذت بردیم و حتی اشک ریختیم پس خواهشا فیلم رو نقد کنید نه اینکه بکوبید و خواهشا این نقد رو هم منتشر کنید. ممنون

  • محمد
    ارسال شده 30 مارس 2016 در 7:39 ق.ظ

    چه زیبا و سرور آفرین است وقتی مخالف و موافق در کمال احترام و ادب نظراتشان را بیان می کنند. این روش جامعه را به پیش خواهد برد. من و خانواده ام فردا می خواهیم فیلم رو ببینیم.

  • امید
    ارسال شده 30 مارس 2016 در 7:43 ق.ظ

    ای کاش می توانستیم در سینماهای ایران ازدیدن فیلمهای خوب دنیا لذت ببریم . آن وقت بهتر می توانیم مقایسه و قضاوت کنیم.به امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد آن روز.

  • علیرضا
    ارسال شده 30 مارس 2016 در 6:45 ب.ظ

    حالم بد شد از خوندن این نقد! موقع دیدن فیلم سعی کن هوشیاری کامل داشته باشی مستر قادری!

  • محمد
    ارسال شده 31 مارس 2016 در 8:11 ق.ظ

    من فیلم رو ندیدم ولی نقد شما یک نقد محتواییه…. اگه این فیلم ضد مردمی باشه، پس لابد فیلم هایی که مردم ایران رو دروغگو و خشن نشون دادن و در ازاش جایزه درو کردند، یا فیلم هایی که پدران ما رو از تاتار و مغول وحشی ترین نشون می دن ( خانه پدری) مردمی اند؟
    این ادا های روشنفکری شما واقعا مسخره است که تا کسی فیلمی مخالف شما ساخت، بهش تهمت سفارشی سازی می زنید

  • منتقد
    ارسال شده 31 مارس 2016 در 8:34 ب.ظ

    من نقد می کنم ، پس هستم…

  • علیرضا
    ارسال شده 31 مارس 2016 در 11:25 ب.ظ

    کاش اینایی که فیلما رو نقد می کنن یه کم دایره لغاتشونو افزایش می دادن تا شاید از این راه یع کم دیدشون وسیع تر شه …

  • مریم
    ارسال شده 1 آوریل 2016 در 11:21 ق.ظ

    گاهی وقت ها شک می کنم اصلا امیر قادری سینما رو می فهمه یا نه ، این نقد نبود ، عقده گشایی امیر قادری در دفاع از آن چیزی بود که حاتمی کیا در فیلمش نقد می کرد ، خدا رو شکر هر کسی فیلم را دیده دوست داشته ، منتقدین مغرض هم بهتره به جای این گونه نقد ها کمی به سینمای افراد بپردازند تا عقده گشایی های شخصی، متاسفم آقای قادری

  • محسن ضرابی
    ارسال شده 1 آوریل 2016 در 8:19 ب.ظ

    جناب آقای قادری گویا اصلا متوجه نیستی برادر!
    اینکه پدر میثم زرین یک شهید دوران جنگ است یک نماد سینمایی است احمق جان!
    اشاره به این دارد که امثال میثم زرین ادامه دهنده راه همانهایی هستند که در دوران جنگ سخت از کشور دفاع کردند و حالا نوبت نسلها و شخصیت های دهه هشتاد و نودی است که باید در عرصه جنگ نرم کشور را جلو ببرند و از آن دفاع کنند که تازه یک حالتش در حیطه علم است! به عبارت ساده تر امثال میثم زرینها همان شیر بچه های دوران دفاع مقدس هستند که در بادیگارد حاتمی کیا، به صورت فرزند نشان داده شد. یعنی اینها از لحاظ اعتقادی فرزند همانها هستند.
    این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های حاتمی کیاست و پراست از همین نمادها و اشاره های غیر مستقیم در قالب زبان سینما، یک نمونه دیگر معلولیت جسمی آن شخص افراطی است که در اصل اشاره به معلولیت ذهنی این جور اشخاص دارد همان اشخاصی که باعث شدند آن قشر متوسطی که مد نظر آقای قادریست فرزندانشان دست به خودکشی بزنند طوری که بادیگارد حاتمی کیا در یک دیالوگ فوق‌العاده بگوید: چشماتونرو باز کنید میترسم از اون روزی که این کشتی سوراخ شه…
    ارادت

  • امیر بهنام
    ارسال شده 2 آوریل 2016 در 3:20 ب.ظ

    با سلام به دوستان؛ متاسفانه من هم از فیلم لذت نبردم و هیچ جوری نتونستم باهاش کنار بیام. بنظر من کل فیلم در این دیالوگ خلاصه میشه که «یه جاهایی از نظام مقدسه و یه جاهاییش نامقدس» و در یک حالت بیطرفانه میشه گفت کارگردان یا سعی در رد این نظریه داره یا اثباتش. اگه مورد اول منظور نویسنده و کارگردان باشه که اصلا هیچ جای صحبتی باقی نمیمونه و نه تنها با «بادیگارد» که کلا با حاتمی کیا باید خداحافظی کرد. و اگر هم منظور دومیه، که در این صورت فیلم اساسا بی منطق و کمدی میشه؛ یعنی شخصیت قهرمان فیلم با اون همه ادعا و عقیده و سابقه درخشان و غیره، بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته ـ یا به قول آقای اشرفی در دهه نود ـ تازه دوزاریش افتاده که یه جاهایی هم نامقدسه و غیرقابل دفاع!! حالا اگه زمان فیلم مربوط به ده ـ پانزده سال پیش بود یا به جای حاج حیدر، مثلا با الیاس به عنوان یک جوان نپخته و تازه از راه رسیده سروکار داشتیم، شاید میشد در موردش بحث کرد.
    گذشته از این، بنظر بنده دو چیز در فیلم های اخیر آقای حاتمی کیا به شدت عجیب بنظر میرسه. مورد اول، پرداختن به جزئیات و حواشی نه چندان مهم و کنارگذاشتن مسائل بسیار بزرگتر و مهمتر! بعنوان مثال در فیلم قبلی ایشان (چ)، میبینیم که بسیاری از خصوصیات رفتاری دکتر چمران که احتمالا در تحقیقات انجام شده به ایشان گفتند، کاملاً لحاظ شده (مثلا دست رو پشت سر مشت کردن موقع راه رفتن یا تکرار کلمه عزیز که تکیه کلام دکتر بوده)، و در عوض شخصیت و بُعد علمی بسیار بزرگ دکتر که فقط یک نمونه آن پژوهشهای فیزیک پلاسما در دهه ۶۰ میلادی است، فقط در چند دیالوگ کوتاه از طرف چریک کُرد به مخاطب گفته میشه. در بادیگارد هم میبینیم که در یک سکانس آرتیست بازی، خانم معاون مدرسه یهویی میپره وسط پارک سر خیابون تا به مخاطب هشدار بده که بچه های دبیرستانی گرفتار چه معضلاتی هستند (انگار کسی از آمار رسمی و غیر رسمی اعتیاد و سقط جنین و… در مدارس خبر نداره). در واقع حاتمی کیا با این کار حاضر شده به قیمت چسباندن یک وصله ناجور به فیلمش، خطری رو اعلام کنه. اما درست در لحظه بزنگاه، و جایی که همه مردم منتظرن تا آقای فیلمساز افشاگری کنه، ما فقط یک بازپرس میبینیم که انگار یهویی از زمین سبز شده و در معرفی خودش، یه داستان تعریف میکنه که قدیما تو سینما…. و در جواب بهش میگن که ما از اول فیلم سر جامون نشسته بودیم! چه بامزه!!
    مورد دوم؛ چیزیه که من اسمش رو میذارم سیاست یکی به نعل و یکی به میخ، چون لااقل ظاهرش اینطوری دیده میشه. البته این ربطی به مسائل فنی کارگردانی و دکوپاژ و غیره نداره و بیشتر به گرایش های فکری فیلمساز مربوط میشه. پیشنهاد میکنم هرگز بادیگارد رو با آژانس شیشه ای مقایسه نکنید. اولا به دلیلی که در ابتدا عرض کردم، حاج کاظم هیچ ربطی به حاج حیدر نداره؛ چون لااقل تکلیفش با خودش روشنه. و ثانیاً خیلی برام جالب بود که در یکی از پلان های بادیگارد (صحنه ای که حیدر توی خونش روی تخت نشسته با حوله روی سرش و زن و دختراش دارن زخماشو مداوا میکنن) که مثلا باید پلان احساسی و تأثیرگذاری باشه، شاهد خنده تماشاگران هستیم؛ چنین چیزی در آژانس شیشه ای سراغ نداریم. من شخصا از خنده مردم در سینما به این صحنه هم تعجب کردم، هم ناراحت شدم و هم ترسیدم!
    مهم نیست بگردیم ببینیم این فیلم یا کارگردانش سفارشی هستند یا نه. مهم اینه که در هر شرایطی به شعور مخاطب احترام گذاشته شود. به هر حال من و نسل من از بسیاری از کارهای آقای حاتمی کیا، بسیار لذت و بهره بردیم و امیدوارم باز هم این اتفاق بیفته. اما با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ، اون هم زمانی که نعل و میخ، یکیشون هنر و دیگری سیاست باشه، چیزی بهتر از این نمیشه!

  • فاطمه شریفی
    ارسال شده 3 آوریل 2016 در 8:28 ق.ظ

    چه حزبی باشی یا نباشی چه حکومتی باشی یا نباشی هرچی که میخواهی باش ابراهیم حاتمی کیا گل کاشتی اونقدر ۱۰ دقیقه پایانی فیلمت در اوج خوشبختی و عاشقانه بود که هیچی فیلمی اونقدر من رو بایکوت نکرد و واقعا نمیتونشتم از سالن برم بیرون چون همش میگفتم نمیتونه حاتمی کیا بعد از آژانس شیشه ای این کارو دوباره با دل ما انجام بده منتظر معجزه به رنگ ارغوان بودیم اما تو نشون دادی که واقعا شاهکاری دمت گرم

  • Hossein
    ارسال شده 4 آوریل 2016 در 9:04 ق.ظ

    فیلم بسیار فوق العاده ، کاملا حرفه ای و با ظرافت ساخته شده بود .
    ساخته جناب حاتمی کیا سفارشی نبود بلکه نقد شما بوی پول و سفارشی بودن میداد .

  • مریم
    ارسال شده 4 آوریل 2016 در 9:07 ب.ظ

    ما امروز با خانواده این فیلم رو دیدیم. حتی اگر هم نمیدیدیم بهیچ وجهی این نقد آقای قادری نمیتونست درست باشه. چون داریم درباره کارگردانی صحبت میکنیم که اگه دوست داشته باشی یا نه یه کارگردان حرفه ایه و امتحانش رو قبلا پس داده. اما متاسفانه الان بد دوره ایه که به شدت فراموشکار شدیم و خیلی چیزها و خاطرات خوب دیروزمونو فراموش کردیم.
    واقعا از اون روزی باید ترسید که کشتی این کشور و جامعه سوراخ بشه و دلسوزی نباشه!!!

  • رضا
    ارسال شده 5 آوریل 2016 در 3:34 ق.ظ

    فیلمساز از اول فیلم تا آخر در حال انتقاد تمام عیار از سیاست های دولت کنونی هست که خوب البته وجود چنین فضایی واقعا برای هر جامعه ای لازم هست. اما فیلمساز باید بدونه که مسئولین ارشاد همون بخشی از کشور که به شدت تو فیلم مورد لطف قرارشون میده براحتی می تونستند مجوز پخش این فیلم رو صادر نکنند که به درستی این کار رو نکردند. پس یادمون باشه جناب حاتمی کیا که هیچ کس خوب مطلق و هیچ کس بد مطلق نیست و بهتره کمی این دیدگاه مغرورانه خودتون رو اصلاح بفرمایید چراکه بزرگترین آفت آدمی غرور و کبر می باشد.

  • آیین وند
    ارسال شده 5 آوریل 2016 در 2:15 ب.ظ

    چه نقد بیخودی بود احساس کردم به شعورم توهین شده. سفارشی سفااارشی برچسب جدید هست؟! زیرکانه است ولی به کارگردانی که به خاطر عقایدش تحت فشار قرار میگیره و به جشنواره نمیره نمی چسبه. شاید حاتمی کیا از تفکری دفاع می کنه که مورد آماج تمسخر و توهین قرار شبه روشنفکرها قرار گرفته اما هنوز پاسوز و پای کار داره. کما اینکه به این نوع تفکر برچسب حکومتی و به مدافعانش برچسب سفارشی زده بشه.

  • نظری
    ارسال شده 5 آوریل 2016 در 2:40 ب.ظ

    فیلم بعضی جاها نقدهایی بهش وارده ولی واقعا معلوم بود فیلمو نفهمیدی..فیلم اگه سفارشی بود نقد شما سفارشی تر بود این همه عصبانیتی ک تو تک تک جمله ها فریاد میزدید رو دلیلشو نفهمیدم

  • حامی
    ارسال شده 5 آوریل 2016 در 4:13 ب.ظ

    آقای قادری؟؟؟ خوبی؟؟ خوشی؟؟ از چه در رنج و عذابی که اینگونه قلم فرسایی نمودی؟؟ شاید هم سودای شهرت یا أخذ سفارش(مانند حاتمی کیای سفارشی بقول شما) اینگونه به نوشتن وادارت کرده؟؟؟؟ در هر حال نقدت را خواندم ولذتها بردم

    به حال کسی تا ایییییییین حد سیاه بین و سفارشی، فقط باید لبخند ملیحی تقدیم نمود و گذشت!!!!!!!!

    خوش بگذرانید

    این شیوهء چند سالهء اخیر است که برای رفتن ره چند ساله شهرت یا جلب توجه، با تمسک به الفاظ و عبارات کوبنده و البته لحنی ……. خودمان را بیشتر مطرح و عرضه کنیم!!

    کاش فیلم سازان غیر سفارشی توان ساختن چنین فیلم هایی از جهت فنی، بازی بازیگران، انسجام فیلمنامه و متوسل نشدن به هجویات را داشته باشند تا برای مطرح شدن نیاز به مدد جویی از امثال نقادان غیر سفارشی چون شما نداشته باشند!!!!

    کاش……..

  • احسان
    ارسال شده 5 آوریل 2016 در 7:39 ب.ظ

    این نظر منتقد فقط نظر خودشون و بیانگر دنیای فکری خودش هست…اما بازخورد ها نشون میده که نظر عموم تماشاگران همراه فیلم بوده و اونرو تحسین می کنند

  • زخمی
    ارسال شده 6 آوریل 2016 در 11:54 ق.ظ

    این فیلم به هیچ وجه سیاسی نبود و اتفاقا چیزی تقریبا عکس آن بوده. تفسیر “جناحی” از این فیلم، بیش از هر چیز “ذهن جناح زده مخاطب” رو نشون میده. این فیلم داره انتقاد از یک رویه هایی در جمهوری اسلامی رو بیان میکنه، رویه هایی که ربطی به جناح و گروه خاصی نداره: سیاستی که از ارزش خالی شده باشه، در خور آن نیست که اعتقادمون رو به اون گره بزنیم، و این، حکایت تاریخ جمهوری اسلامی بوده که توی دهه نود به اوج خودش رسیده، و در این لحظه باید شک کرد که آیا این سیاست، ارزش اون رو داره که مثل زمان انقلاب و دهه ۶۰، جونمون رو براش بدیم؟ و اینگونه است که در دهه ۹۰، باید از گره زدن اعتقاد به سیاست پرهیز کرد و فرار کرد، فراری که حیدر انجام میده، حیدری که خودش رو بادیگارد و حقوق بگیر نمیدونه بلکه داره برای اعتقادش کار میکنه. گریز از سیاست و گره زدن اعتقادش به سیاست…
    البته فیلم حاتمی کیا نقاط ضعف و ابهامی داره که باعث میشه ذهن مخاطب وسط فیلم سردرگم بشه و نتونه پا به پای ذهن نویسنده همراه فیلم بیاد جلو…

  • ناصر
    ارسال شده 7 آوریل 2016 در 5:52 ق.ظ

    آقای قادری ؟ فقط یه سوال می پرسم، آیا خود شما یه منتقد سفارشی نیستید؟؟؟؟؟

  • دوست
    ارسال شده 7 آوریل 2016 در 10:22 ق.ظ

    منتقد سفارشی

  • بی شناسنامه ی از جای محدود تغذیه شونده
    ارسال شده 7 آوریل 2016 در 12:51 ب.ظ

    یعنی عاشق بی طرف بودن این منتقد هستم!
    آقای قادری اگه شما بااین نقدا میخوای از نزدیک حاتمی کیارو ببینی هیچ اشکالی نداره،اصلا نیازی به نوشتن نقد نیست.بیا من خودم پارتی دارم یه دیدار خصوصی برات ردیف میکنم
    منتقد!طرفدار مردم!آلبالو!شفتالو

  • آرش
    ارسال شده 7 آوریل 2016 در 1:10 ب.ظ

    همونطور که اشاره کردیداینکه شخصیت نابغه ی فیلم یکی از خودی ها بود واقعا منو آزار داد، یا صحنه ی دیگه ای خانم زارعی حمله میکنه به پارک و مثل یک مادر دلسوز شروع میکنه بچه های مدرسه را از دام این جوونای رزل و خلافکار و مواد فروش( با تیپ و ظاهر اکثر جوانان این جامعه ) نجات میده در صورتی که بقیه مردم خیلی بی تفاوت از کنار این قضیه میگذرن و بقیه مواردی که پیشتر فرمودید همه نشان از این داره که فقط و فقط قشری که قهرمان فیلم و خانوادش و آشنایانش به اون تعلق دارن حس وطن پرستی و ملی گرایی دارن، نسل پیرتر در جبهه های جنگ فداکاری کرده و الانم بادیگارد و همنچنان حافظ منافع ملی هستن و نسل جوان در جبهه های علم در حال جهاد و کمک به پیشرفت این آب و خاک، شخصیت همسر بادیگارد در حدی بزرگوار و با خرد و متین جلوه داده شده که یادآور اسطوره های دینی مردم هستش و حتی شیوه صحیح روابط دختر و پسر را باید از خانواده بی عیب و اشتباه بادیگارد یاد بگیریم
    در کل فیلم بادیگارد به شدت سعی در مصادره تمامی صفات مثبت اعم از دلاوری وطن پرستی ، نبوغ و غیرت، مادر نمونه و معلم فداکار برای قشر قهرمان فیلم داشته و برای عوام هیچ چیز باقی نگذاشته

  • حیدر
    ارسال شده 7 آوریل 2016 در 4:29 ب.ظ

    قصه شخصیت اصلی بادیگارد در برابر کسانی که درباره کارش نظر میدن، قصه خود حاتمی کیاست در برابر منتقدین و داورانی که دارن کارش رو قیمت گذاری (یا به ظاهر نقد) میکنن.

  • ناسيوناليست
    ارسال شده 8 آوریل 2016 در 9:40 ب.ظ

    در مملکتی که محافظانش امثال قاسم سلیمانی هستند شما می تونید با امنیت و آرامش نقش اپوزیسیون رو بصورت زیر پوستی بازی کنید!

  • ناشناس
    ارسال شده 8 آوریل 2016 در 10:28 ب.ظ

    وا چرا حرفای فراست در مورد آژانس شیشه ای رو کپی میکنید …. این فیلم اصلا ربطی به حکومت نداشت اتفاقا نشون میداد هرکی وظیفه شناس تره بیشتر میزنن تو سرش

  • سهیل
    ارسال شده 9 آوریل 2016 در 4:21 ق.ظ

    کاملا هم نظر هستیم.نقد جالبی بود.

  • مجتبی صدری
    ارسال شده 10 آوریل 2016 در 12:29 ب.ظ

    نقد بسیار عالی و درستی بود. فیلم کاملا مظلوم نمایانه و با داستانی نه چندان جذاب ساخته شده که فقط آینه ی تمام نمای کارگردان از جامعه و حکومته

  • شهاب
    ارسال شده 12 آوریل 2016 در 11:04 ب.ظ

    مطمئنم برخی از مخالفین حتی فیلم را ندیده اند . دوبار فیلم را تماشا کردم .بسیاری از حرفها مانند مظلوم نمایی و سفارشی و ..اصلا ربطی به بادیگارد نداشتند شاید عزیزان فیلم دیگری را دید ه اند و بادیگارد را نقد میکنند!واکنش مردم هم از میزان فروش معلومه آنهم برای یک فیلم جدی و بدون تبلیغ ماهواره ای.اگه تبلیغات تلوزیون رو هم مطرح کنید به قول شماها کسی تلوزیون ایران را نمی بیند!فیلم یک انتقاد جدی به مسئولین نظام وموشکافی تغییر شخصیت آنها بود و مطمئنم با تغییر نام کارگردان و برخی ظواهر فیلم همین آقایان به اصطلاح منتقد به به و چهچهشان کوش فلک را کرد میکرد.امیدوارم روزی افکارمان به قدری روشن شود که جدای از افراد بتوانیم منصفانه در مورد آثار سخن بگوییم.از اینکه اسم این آقا(امیر قادری) برای اولین بار به گوشم خورد معذرت میخوام!

  • محمد
    ارسال شده 13 آوریل 2016 در 8:30 ق.ظ

    اقای قادری! امثال شما نقد نکنند ،خیلی بهتر است!

  • آنیم
    ارسال شده 13 آوریل 2016 در 7:50 ب.ظ

    به عنوان طرفدار پر و پا قرص فیلم های اصغر فرهادی (که در بعضی کامنت ها راجع به کاراشون عنایت شده بود) و دوستدار کارهای آقای حاتمی کیا (البته بیشتر کارهای قدیمی اشون) می گم، نقد بالا هم غیر منصفانه بود و هم به نظر من دور از واقعیت. جالب تر کامنت ها بود که بیشترش تفاوت زیادی با خود نقد نداشت. اگر اشتباه نکنم نتیجه سکولاریسم به صورت عام این است که هر موضوعی رو در چارچوب خودش بررسی کنیم. صرف این که آقای فرهادی یا حاتمی کیا با چه افرادی ملاقات می کنند یا چه پیامی رو می خوان با فیلمشون منتقل کنن باعث نشه قدرت هنری فیلم رو نادیده بگیریم.

  • حسین
    ارسال شده 14 آوریل 2016 در 10:31 ق.ظ

    فیلم سفارشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجیبه!!!!!

  • رضا
    ارسال شده 15 آوریل 2016 در 9:28 ب.ظ

    خیلی نقد که مطلب بی مایی ای بود . یعنی چی فیلمساز سفارشی . ابراهیم حاتمی کیا برای اعتقادات و ارزش های خودش فیلم میسازه نه خوشایند دیگران
    انصاف نداشتن یعنی بی شرفی

  • ناشناس
    ارسال شده 16 آوریل 2016 در 4:54 ق.ظ

    دوستان عادت کرده اند که اگر بر علیه نظام و انقلاب فیلم بسازی و عاروق روشنفکری بزنی بشوی هنرمند و اگر از در د دلت و قبول داشتن اصل نظام و نقد به حواشیه آن بسازی بشوی سفارشی نویس
    بماند تا بعد

  • ناشناس
    ارسال شده 16 آوریل 2016 در 9:25 ق.ظ

    عجب نقدِ سفارشی ومغرضانه ای

  • پیام
    ارسال شده 19 آوریل 2016 در 11:51 ق.ظ

    بسیار واضح و قابله پیشبینی بود که به این فیلم از سوی افرادی حمله هایی خواهد شد.
    چرا میگم قابل پیشبینی ؟چون هر فیلم یا کلی بگم هر صحنه و تصویری که از ایران و حکومتش به طور مثبت و قهرمان نشون داده بشه عده ای خوششون نمیاد.جالبه که تمام فیلمهای در حال اکران که انصافا بعضی از اونها بسیار بی محتوا هستند دائما از شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشه ولی بادیگارد نه.گویا فیلم هایی مثل (جدایی نادر از سیمین)که چیزی جز به گندکشیدن مطلق ایران و ایرانی نبود بیشتر رضایت بعضی دوستان رو جلب میکنه.کیه که ندونه جایزه اسکار اصغر فرهادی سیاسی بود.
    فیلمی که یک پلان فقظ یک پلان مثبت از ایران نداشت معلومه تمام جوایز رو درو خواهد کرد .جناب آقای منتقد اگر فیلم سفارشی خوب نیس نقد سفارشی هم خوب نیست.
    به امید فکری روشن تررر.

  • شیدا
    ارسال شده 19 آوریل 2016 در 12:25 ب.ظ

    به قول آقای حاتمی کیا:چرا بعضی از منتقدان اینقدر مریض هستند؟

  • علیرضا کشکولی
    ارسال شده 20 آوریل 2016 در 4:57 ق.ظ

    با سلام…
    واقعا فیلم عالی بود…خیلی عالی..دست اقای حاتمی کیا که واقعا شهید زنده هستن درد نکنه…
    فیلم همه چی داشت همه با کمی دقت همه چیز رو میشه فهمید…اولین بار بود رفتم سینما با یکی از دوستان شهداییم
    …واقعا عالی بود…

  • علیرضا کشکولی
    ارسال شده 20 آوریل 2016 در 5:00 ق.ظ

    فیلمه همه چی داشت…شهدا…چفیه…عکس شهدا …هم دوره انقلاب هم دفاع…
    تفکیک دو کلمه بادیگارد و محافظ…
    علاقه زن و شوهر بهم..که تو زندگی امروزی اینجور نیست…
    اینکه بیشتر عمل کنیم تا حرف بزنیم مثل حیدر…
    کهف الشهدا که خیلی مسائل رو داره…
    در نهایت چادری که خانومش دم آخری روش میندازه…
    نماز میخوند تو اون پارکه…
    نحوه ی برخورد و احساس مسولیت مریلا زارعی نسبت به بچه های مدرسه اش…احساس تکلیف..
    تو پارک چی کار کرد و…
    هر دوتاشون نماز میخوندن…و…..
    که بقیه اش الان تو ذهنم نیست…

  • امید
    ارسال شده 20 آوریل 2016 در 9:57 ب.ظ

    نقد تیزی بود
    ولی خوب بود
    کلا نقد خوبه
    البته آقای قادری از فحش ناراحت نشو
    مردم ایران هستیم دیگه ، هنوز نمیفهیم به نقاد فحش نمیدن
    هنوز شعور اجتماعی مردم سرزمینم به نقد نمیرسه
    شما هم ۴ تا هورا بکش و بگو به به تا همه تشویقت کنند
    خود حاتمی کیا وقتی بگه: منتقدان مریض
    وای به حال این جوجه فیلم بین ها
    هوورا حاج ابراهیم ، هورا بادیگارد
    هی فیلم آبکی بساز و طرفداران هورا بکشن
    البته با نهایت ادب و احترام برای پرویز پرستویی عزیز

  • پارسامنش
    ارسال شده 21 آوریل 2016 در 7:22 ق.ظ

    سلام دوستان نه حاتمی کیا یه کارگردان تازه کاره و نه امیر قادری منتقد تازه کار. قبول که نقد بالا تندو تیزه و شاید زیادی صریح. ولی مگه فیلم زیادی تند و تیز و صریح نیست؟بگزاریم حاتمی کیا فیلمی رو که دوست داره بسازه و امیر قادری نقدی رو که دوست داره بنویسه.فقط این وسط چیزی رو که نمی فهمم اینه که چرا اینقدر ما در فضای مجازی فحاشی می کنیم؟

  • سجاد
    ارسال شده 21 آوریل 2016 در 11:06 ق.ظ

    به نظر من انتقادها ی استاد قلدری درسته اما واژه ها ی استفاده شده مناسب نقد نیست .

  • ناشناس
    ارسال شده 22 آوریل 2016 در 5:55 ب.ظ

    نقد سفارشی 🙂

  • فاطمه
    ارسال شده 26 آوریل 2016 در 10:23 ق.ظ

    به امید انروز که نقد بیجا نکنیم و دیکران را مقصر ندونیم.ما باید خیلی با فرهنک تر از اینها باشیم.

  • رضا ****************************************
    ارسال شده 26 آوریل 2016 در 6:59 ب.ظ

    فیلم خوبی بود و این جور فیلما برای مخاطب عام لازمه برا سرگرم شدن و شعار دادن و انتقاد سیاسی کردن فقط در این حد .

  • بهرام
    ارسال شده 26 آوریل 2016 در 8:06 ب.ظ

    انتقادی کاملا یک سویه و جانبدارانه
    چیزی که توی بیمارستان اتفاق افتاد(کاملا درست و بجا از این دوره و زمونه بود و نمونه بارزش رو میتونیم توی فضای مجازی ببیتیم که تا ی چیزی خلاف میل ما اتفاق می افته سریع جبهه میگیریم و مثلا به عنوان نمونه میریزیم توی پیج طرف و شروع به فحش و فحش کشی
    و چیزی که توی پارک اتفاق میفته نیز دقیقا همچنین
    به نظر من نقد خوبی نبود

  • من
    ارسال شده 28 آوریل 2016 در 8:24 ق.ظ

    آقای منتقد اولین خصوصیت برای نقد کردن بی طرفی هست ک کاملا مشخصه شما بی طرفانه ب فیلم نگاه نکردید

  • شميسا
    ارسال شده 29 آوریل 2016 در 7:14 ب.ظ

    مضخرف ترین نقد ممکن.. بیشتر شبیه خصومت شخصى بود!

  • طوفان
    ارسال شده 30 آوریل 2016 در 7:37 ق.ظ

    با نقد شما موافقم تو این فیلم اصلا بحث مردم مطرح نیست بلکه یک فیلم خودی است . مردم در این فیلم کوچکترین نقشی ندارند اگر این فیلم سفارشی نیست پس چیست ؟ دیالوگهای کلیشه ای دختران حیدر به همراه بازی بد بابک حمیدیان با بازهم دیالوگها کلیشه ای او از این فیلم یک فیلم تبلیغاتی و شعاری ساخته است. این فیلم در برابر فیلمهای امروز سینمای ایران مثل ابد و یک روز و ایستاده در غبار کاملا یک فیلم متوسط است .در ضمن برای من جای تعجب دارد که چرا اینقدر بعضی ها به فیلم تعصب دارند دوستانی که یک نقد از یک فیلم را بر نمیتابند بهتر است کلا هیچ نقدی در مورد فیلم نخوانند حالا چون کارگردانش حاتمی کیاست دلیل بر این نیست که بخواهیم چشم و گوش بسته به فیلم به به و چه چه بگیم. آقای قادری درست یا غلط نقد خود را از فیلم نوشته چرا بعضی از دوستان تحمل دیدن نظر مخالف را ندارند ؟ شاید اینها نیز از آقای حاتمی کیا آموخته اند که منتقدان خود را “مریض” خواند !

  • مهدی
    ارسال شده 1 می 2016 در 11:05 ق.ظ

    این واقعا نقد بود؟! حداقل نقد فنی مستدل نبود.
    از دید من (به عنوان یک شهروند معمولی)، بادیگارد یک تصویرسازی خیلی زیبا از جدال شک و یقین در یک انسانه (که می تونست محافظ هم نباشه. در واقع این اتفاقات به شکل مختلف ولی با این درونمایه می تونست برای هر کسی اتفاق بیفته)
    البته که فیلم (به خصوص سناریو) خالی از ضعف و اشکال نبود، ولی واقعا شایسته این نقد! منفی و تخریبی نبود.

  • یک نفر از مردم
    ارسال شده 8 می 2016 در 11:48 ق.ظ

    شما این فیلم به شدت غیر منصفانه،خودرای و کاملا ببی منطق نقد کرده اید.
    به نظر میرسد با عقده خاصی به نقد که نه هجوووو پرداختید.

  • پوریا
    ارسال شده 9 می 2016 در 9:27 ق.ظ

    تعبیر بسیار درستی به کار بردی… سفارشی ساز … نسخه ی سینمایی رجانیوز هم بد نیست.

  • مریم
    ارسال شده 10 می 2016 در 6:18 ب.ظ

    نقدتون اصلا حرفه ای نبود.. 🙂

  • رامین
    ارسال شده 12 می 2016 در 6:10 ق.ظ

    در نقد شما عدالت کمتر دیده شد.انگار منتقدین هم میتون جزو سفارشی نویس ها بشن و هم ردیف روزنامه های زرد قرار بگیرند.این فیلم سفارشی نبود اما نقد شما بشدت سفارشی بود و امیدوارم با هدیه ی مالی که گرفتید بتونید در تعطیلات عیدتون سفر خوبی به انتالیا رفته باشید….

  • لیلا
    ارسال شده 21 می 2016 در 6:30 ب.ظ

    یه سری میگن قادری نظر شخصیشو گفته منم موافقم. ببینید آقای عزیز وقتی اسم منتقد روی خودتون گذاشتین، این باعث میشه یه رسالتی پیدا کنید. رسالت شما اینه که فیلم رو از چند زاویه ببینید و بررسی کنید، حق ندارین مثل مردم نظر شخصی ارائه بدین، تو تمام این سالها که فیلم دیدم و نقد فیلم خوندم بیشتر و بیشتر به این نتیجه رسیدم که این مردم هستند که بهترین منتقدند نه شما عزیزان به اصطلاح منتقد.
    ای کاش آقای خسرو دهقان بازم بنویسن تا دوستان کمی یاد بگیرن.
    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
    با احترام

  • مجید
    ارسال شده 24 می 2016 در 7:04 ب.ظ

    فیلم بسیار ضعیف و کلیشه ای بود

  • شهریار
    ارسال شده 27 می 2016 در 3:22 ب.ظ

    سلام

    من فیلم رو تو سینما قدس فردوس دیدم؛ واقعاً لذت بردم ؛ به نظرم خیلی عالی بود ؛

    از این متن هم خیلی تعجب کردم! نویسنده از هر مقدمه ای به نتیجه ای که می خواسته رسیده! انگار اول نتیجه گرفته ؛ بعد رفته دنبال اینکه دلیل برای اون نتیجه پیدا کنه! حالا اگه دلیل خوب پیدا نکرده ، به هر چی خواسته چنگ زده تا به اون نتیجه ای که خواسته برسه!

  • الهه
    ارسال شده 6 ژوئن 2016 در 9:18 ق.ظ

    فیلم عالی بود
    هیچ ذهنی نمیپذیره که پرویز پرستویی در فیلم یک ادم سفارشی کار کنه
    ساقه حاتمی کیا هم روشنه اون هم سفارشی نیست
    فقط بعضی ها انقدر دیدشون بسته است و حسوده که طاقت هیچ نظر و اعتقادی را غیر از نظر خودشون ندارن
    واقعا ازین تابلوتر نمیشد حسودی کرد

  • نورالهدی
    ارسال شده 30 ژوئن 2016 در 1:12 ب.ظ

    چرا اینقد باید بین مردم و مسئولین٬بین مردم و خانواده های شهدا یک خط حایل بکشین؟ اون خانواده های شهدا هم از همین مردم اند ک برای همین مردم فداکاری کردند
    اگر معاون یک مدرسه داره از دانش اموزای خودش محافظت میکنه در برابر نابهنجاریهای اجتماعی… خودش هم از همین مردمه ک داره برا دانش اموزاش دست و پا میزنه. نه نماینده حکومت! ک اگر هم بود باز هم باید همین کارو میکرد: محافظت از دانش اموزان(مردم) در برابر خطرات و نابهنجاریها

  • بهناز
    ارسال شده 27 اکتبر 2016 در 9:34 ب.ظ

    واقعا نقد مسخره ای بود بادیگارد بی نظیر

  • محسن
    ارسال شده 27 اکتبر 2016 در 11:29 ب.ظ

    جدا با خواندن این مطالب به فکر فرو رفتم که چطور میشه این شکلی نگاه کرد
    من وهمسرم امشب موفق شدیم این فیلم رو دیدیم و اخرش گریستیم جدا عشق کردیم به تصویر کردن عشق که انقدر خوب تصویر شده بود بازی خانوم زارعی اعتقاد پاک حیدر ووهمچنین مهندس میثم چرا دوستان ومنتقدان عزیز بجای دیدن اینهمه زیبایی وعشق رفتن به مفاهیمی چسبیدن که وقتی ادم بخواد با عناد به این فیلم نگاه کنه هم به سختی پیدا میکنه
    من بعد فیلم چ جدا تو کار اقا حاتمی کیا سراشیبی شدیدی دیدم خیلی بد بود مصنوعی اما با این فیلم به نظر من بیننده از اژانس شیشه ای خیلی قوی تر بود
    من با عقاید اقای حاتمی کیا خیلی مشکل دارم اما جدا این فیلم نشان واقعی یک کار عالی بود همه چیزش سرجاش بود
    در اخر دوستان عزیز ومنتقد گرام یک کم منصف باشیم فیلم رو ببینیم نه چیزهای دیگر رو که از ضهن مریض یک منافق بر میاد همه چیز شاید خوب نباشه اما سیاه نیست

  • ناشناس
    ارسال شده 31 اکتبر 2016 در 11:34 ب.ظ

    اگه بادیگارد یه درصد سفارشی بود این نقد ۱۰۰درص سفارشی بود!!!!!!!!!!!
    درسته حقیقت تلخه ولی حالا دیگه حسودی نکنین!!!!!
    ببینم شما اصلا مطمینی فیلم رو فهمیدی؟؟؟؟؟ نه نفهمیدی!!
    حالا عیب نداره دوباره فیلمو ببین!! بعدم سعی کن اینقدر کوتاه نظر نباشی…دنیا خیلی بزرگتر این چیزایی کوچیکیه که خودتو توش محبوس کردی….پاتو بذار اون ور تر…بزرگتر فکر کن……

  • مجتبی
    ارسال شده 1 نوامبر 2016 در 8:23 ق.ظ

    احسنت،بسیار عالی،تحلیل بسیار زیبایی بود،خوب دست حاتمی کیا رو رو کردید،این آدم سعی داره دغدغه ی یک گروه خاص رو با مردم و عواطفشون گره بزنه و در نهایت حرف همون گروه خاص رو به کرسی بنشونه و دیدش به هنر کاملا ابزاریه،فقط حیف محمود کلاری که تو این فیلم حضور داشت

  • h
    ارسال شده 8 نوامبر 2016 در 8:11 ق.ظ

    مثله این که فیلم به شبکه خانگی رسیده, ممنون از نقد شما آقای قادری داره ازت خوشم میاد…

  • پرهام
    ارسال شده 11 نوامبر 2016 در 7:51 ب.ظ

    کلمه به کلمه نقدتون مرهمی بود برای حرصی که موقع دیدن فیلم خوردیم

  • شاتوت
    ارسال شده 27 نوامبر 2016 در 7:04 ب.ظ

    جناب حاتمی کیا تو یک نزادپرست به تمام معنایی قبلا هم خودت را ثابت کرده ایی و اکنون هم داری ادامه می دهی جای امثال تو در سینماها نیست اما بی انصافی نباشه سینمای ایران چرا یکی به عنوان تهفه بد نیست چرا سه بار در اخبار تلویزیون داخل فیلم باید گوینده به جای سیستان و بلوچستان فقط منطقه بلوچستان بگوید چرا در بقیه کارها و برنامه ها استان اسمش سیستان و بلوچستان است وقتی پای ترور باشد می شود فقط بلوچستان ! و این که هامون در سیستان است نه در بلوچستان ، اما فیلم جالب بود خود فیلم واقعا عالی بود ای کاش تو کارگردانش نبودی تعصب به خرج ندای خیلی دلم سوخت وقتی ان را دیدم !!! برات متاسفم.

  • زهره.
    ارسال شده 29 نوامبر 2016 در 4:06 ب.ظ

    آقای امیر،با قسمت هایی از گفته هاتون موافقم،اما این فیلم هرچند فاصله ی زیادی با آژانس شیشه ای داشت،اما من به عنوان یه مخاطب که البته با سیاست بیگانست، از فیلم لذت بردم،لحظه ای که مریلا چادرش رو کشید رو سر خودش و حیدر ،بی نظیر بود…من از روابط حیدر و همسرش لذت بردم.و حاتمی کیا رو واسه این که زن توی فیلمهاش حضور قشنگی داره دوس دارم.مثل روبان قرمز عزیز دلم!حاتمی کیا دوستت دارم.
    آقای امیر شما هم یه کم مهربون باش.

  • سالار
    ارسال شده 18 دسامبر 2016 در 2:45 ب.ظ

    این نقد شبیه به منقبت گویی شعرای دربازی برای گرفتن کیسه ای درهم و دینار بود
    نه تنها این فیلم ، بلکه تمامی فیلمهای آقای حاتمی کیا، مخاطبی دارند به نام قلب
    کسانی که قلب ندارند و یا اجاره دادند این عنصر را، نمیتوانند بفهمند

  • عبدی
    ارسال شده 21 دسامبر 2016 در 12:03 ب.ظ

    تحلیل خوبی بود.ممنون

  • علیرضا
    ارسال شده 4 ژانویه 2017 در 12:51 ب.ظ

    فیلم ۱۰۰ درصد شعاری غیر مردمی و پرو پاگاندا و سفارشی بود ای کاش کسانی مثل حاتمی کیا آثاری مثل آژانس و ارتفاع پست که بیشتر فیلم های مردمی هستند بسازن مثل آقای فرهادی عزیز که نماد فیلم های مردمی هستند

  • آریو
    ارسال شده 26 ژانویه 2017 در 4:35 ب.ظ

    به دلیل مشغولیتهایی که داشتم متاسفانه فیلم رو خیلی دیر دیدم ولی هر نما و هر صدایی رو تا جایی که در توانم بود با دقت و حضور دل نگاه کردم. به عنوان فردی که این روزها به سازگاری حرف و عمل شخصیتهای سیاسی داخل و خارج خیلی خوشبین نیستم بنظرم فیلم سفارشی نیست. فردی که محافظه، پزشکه یا کارگر، قطعا شهروند یک ساختار اجتماعیه که این ساختار/کشور/سرزمین به هر دلیلی مورد حمله و خطر قرار میگیره. وظیفه مسلم یک محافظ در همه جای دنیا تعریف شده و همه این محافظ ها اعتقادات ملی و مذهبی کشورشون رو به عنوان یک خط قرمز میپندارن. من تو دهه شصت بزرگ شدم و عذاب نیروهای امنیتی و اجتماعی اصیل اون سالها رو از فساد اقتصادی و سیاسی جزیی و کلی بعد از جنگ، فرصت طلبی های بعضی از نجنگیده ها، اشتباهات بعضی از مردم تو تصمیمها و رفتارها و سردرگمی و ناامیدی فصلی جوونها درک میکنم. آقای حاتمی کیا این مساله رو هر بار با یک پسزمینه به روز به صورت یک داستان برای جامعه تعریف میکنه و اهمیت کلمه ‘خلوص’ و ‘استقلال شخصیت و تفکر’ رو تاکید میکنه. میتونید یک لحظه به جای یک محافظ باشین که هر آن ممکنه جونش رو از دست بده؟ مایی که با یه سرماخوردگی یا یه مشکل مالی یا انتقاد یه منتقد از زندگی بیزار یا برافروخته میشیم؟ فیلم نقش شهروندهایی رو یادآوری میکنه که به دور از هیاهو و دوربین و اینترنت حاضرن به خاطر منافع ملی و اعتقادی خودشون و خونوادشون رو فدا کنن. با احترام به نظر همگی من پیام فیلم رو به سهم خودم گرفتم و از سازندگانش عمیقا ممنونم.

  • خودی
    ارسال شده 4 فوریه 2017 در 12:29 ب.ظ

    فیلم زیبایی بود و من نه یک بار بلکه ۳ بار نگاه کردم ولی باز هم نتوانستم این نقد غیر منصفانه را درک کنم

  • مهدی
    ارسال شده 11 فوریه 2017 در 6:41 ق.ظ

    بیشتر به نظر میاد که آقای قادری با آقای حاتمی کیا خصومت داشته… این نقد منصفانه به نظر نمیاد…

  • علی
    ارسال شده 28 مارس 2017 در 3:41 ب.ظ

    من کاملا با نظر شما مخالفم.این یک جنبه فیلم بود در حالی که من به نظر این منتقد عزیز احترام میزارم. اما معتفدم که این فیلم نشان دهنده نیروهای جان برکف ایران اسلامی است.اینکه یک سرباز ایرانی (اینجا سرباز یعنی خدمتگذار) جانش را برای کشورش فدا می کند یعنی کشور ما دارای افرادی بسیار از خود گذشته است. این نعمتی است برای خودش.

  • سرباز گمنام امام زمان
    ارسال شده 29 مارس 2017 در 1:21 ق.ظ

    مرگ بر ضد ولایت فقیه و جریان نفوذ، اگر از سرهایمان کوه بسازند نخواهیم گذاشت فرزندانمان در تاریخ بخوانند سید علی خامنه ای تنها ماند
    ببین، آقای به اصطلاح منتقد، شما از کجا پول گرفتی؟ ها؟ بدبخت وطن فروش کی گفته تو منتقدی؟ مرگ بر ضد ولایت فقیه

  • ناشناس
    ارسال شده 31 مارس 2017 در 9:01 ب.ظ

    با سلام انسان در همه حال باید منصف باشد هم اشکالات هم خوبیها بیان شود

  • جواد
    ارسال شده 1 آوریل 2017 در 4:52 ق.ظ

    من با نظر شما موافقم . چون به عینه دیدم . من مهندس صنایع مهماتسازی بودم . سیستم انجا ابتدا بر اساس نظام ارتش بود . یعنی کار و تولید و عدم خیانت به کشور . بعد ها سیستم شد دینی . یعنی اول دین . اخر دین . به کارگر نمی گفتند اول برو دستگاهت را تمیز کن . غیبت نکن . کم کاری نکن . فقط کارگر به جای یکساعت نماز و ناهار ۲ ساعت برود نماز خانه گریه و زاری کند . ادم خوب کسی بود که سپاهی و حفاظتی باشد . مهندس بیچاره اگر می گفت تولیدتان خراب است . دهنش را گل می گرفتند . به عبارتی کسی گوش نمی داد . خیلی از متخصصان رفتند . اکنون از مهماتسازی چیزی نماند ه تفاله اش هم را بردند اصفهان . این وضع کشور ماست .

  • ....
    ارسال شده 19 آوریل 2017 در 6:18 ب.ظ

    سلام .از نظر من ، تفکر وعقیده ی هرکس برای فرد مهم ومحترم است وکسی نباید به خود اجازه دهد که به راحتی عقیده دیگران را مورد هجوم قرار بدهد ویا به سخره بگیرد چه در مورد افکار کارگردان وچه در مورد منتقد فیلم
    واینکه به شما (امیر قادری) پیشنهاد میکنم یک تجدید نظر بکنید وسکانس ها را مورد نقد قرار دهید
    البته قصد توهیبن و بی احترامی به شخص شما را نداشتم
    امید وارم موفق یاشید،ان شالله
    یاعلی

  • سعید
    ارسال شده 16 جولای 2017 در 10:47 ق.ظ

    حِقد و کینه، چشمهاتون رو به روی واقعیتِ فیلم و نقد کردن بسته….

  • خالقیان
    ارسال شده 13 فوریه 2018 در 4:50 ب.ظ

    سلام آقای قادری شما نقد نکردید فیلم آقای حاتمی کیا را بلکه قصد تخریب و عقایدو شخصیت ایشان را داشتید چون دیگر ما هرچه باشیم تفاوت تخریب و نقد را می دانیم .

  • پویان نوایی
    ارسال شده 9 مارس 2018 در 10:19 ق.ظ

    متسفانه این جور یادداشت های “وابسته به مسیر” و “شخصی” – که به هیچ وجه “نقد” به حساب نمیان- باعث میشن ضعف های فیلم هم دیده نشه!
    به نظرم مرزبندی بین خودی و غیرخودی(و اینکه همه آدمهای عادی فیلم یا ضدارزشن یا بی ارزش) حتی اگه تو پیچ و خم های فیلم پنهان شده باشه دیر یا زود حاتمی کیا رو از جامعه جدا می کنه. اما نوشته های امثال آقای قادری همون پیچ و خم ها رو هم ندارن و تابلو تر از این حرفان که نقش سازنده ای ایفا کنن!

ارسال نظر

0.0/5