رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد و بررسی فیلم آب نبات چوبی ساخته حسین فرحبخش / ۵ نقد و یک گفتگو با فیلمساز

18 نظر

  • پیمان
    ارسال شده 14 فوریه 2016 در 3:08 ق.ظ

    کی این سحیر قریشی بی استعداد رو وارد سینما کرد. خیلی رو اعصابه. دریغ کوچک ترین حس و حال. فقط بلده دستمزدهای نجومی بگیره.

  • Sara
    ارسال شده 23 آگوست 2016 در 6:17 ب.ظ

    فیلم بدی بود. بازیگرها هم از دم داغون بودن. به خصوص سحر قریشی و اون یکی دختر خانمی که دماغش عملیه..

  • ناشناس
    ارسال شده 26 آگوست 2016 در 4:50 ب.ظ

    تو فیلم یه سکانس نشون میده برادر مارال میره خونه کامرانی میگن نگین مرده و جاده کرج جنازشو پیدا کردن یه سکانس دیکه هم شقایق فراهانی نشون میده که در حال گریه زاریه درصورتی که نگین زنده بود سوتی بود ما نفهمیدیم جی شد یکی به ما هم بکه

  • Maryam
    ارسال شده 2 سپتامبر 2016 در 8:43 ب.ظ

    اول اینکه آنطور که باید انتظارم را برآورده نکرد. این فیلم در هین حال که میخواستی نا هنجاری های جامعه را نشان دهد خود به نوعی هنجارشکن بود بحث این است که درد یکی ٢ تا نیست …
    فقط حال با مشکلاتی مواجه شدم اول حرف میلاد کی مرام به رضا عطاران که ۴ سال پیش تو به من خندیدی ( یا چیزی شبیه این دیالوگ) و حال نوبت من است؟ چه شد و منظور دقیقاً چه بود؟ اصلاً فرهاد(رضا عطاران) و مرتضی( کریم أمینی) چگونه از انقلاب به تجریش رسیدند؟ بعد از آن رابطه لإله با مهرداد چه بود؟
    و به غیر از مهرداد در ایستگاه اتوبوس چه صحبتی با مرتضی کرد؟ مهم تَر از همه در انتهای فیلم میبینیم که نگین زنده است اما پارچه سیاه و عزاداری مادرش بر سر چیست؟ اصلاً کی مُرد؟!

  • ناشناس
    ارسال شده 28 دسامبر 2016 در 10:11 ب.ظ

    در جواب کامنتی که نگین ایا مرده بود یا نه، نگین نمرده بود، توی باغ جلوی باربیکیو نگین مدارک و پاسپورتش رو میده مارال و مارال میذاره جیبش، احتمالا چون جنازه متلاشی شده بوده هویت جنازه از روی مدارک نگین تشخیص داده شده بود، این برداشت من بود شایدم اشتباه باشه 🙂

  • صابر
    ارسال شده 2 ژانویه 2017 در 1:14 ب.ظ

    خداییش پر از حفره بود ، واقعا هم معلوم نبود نگین مرد ؟ نمرد؟ چی بود ؟ زنده بود ؟
    سحر قریشی افتضاح و مضحک
    نکته خاصی هم در فیلم نبود

  • شارون
    ارسال شده 2 ژانویه 2017 در 1:32 ب.ظ

    فیلم ظرفیت آنرا داشت که فیلم خوبی باشد اما بدلیل بازی ضعیف دو نقش نگین و‌مرتضی و فلش بک های بد و نامرتبط و عدم شناخت کارگردان ازنسل جدید به فیلم ناموفقی تبدیل شده است.

  • هدی
    ارسال شده 12 ژانویه 2017 در 11:31 ب.ظ

    آقا مسعود کی بود مارال هی اسمشو میاورد؟ همون رضا عطاران بود؟ خخخخ
    اون دختره لاله نقشش چی بود ؟میخواست به مارال کمک کنه یا رضا عطاران یا داداش مارال؟!
    نگین اخرش مرد یا نمرد؟
    به قول نقدکننده ها آخرش چیشد؟ پلیس یا چاقو؟

  • مریم
    ارسال شده 26 فوریه 2017 در 8:17 ب.ظ

    واقعا متاسفم برای تهیه کنندگان این فیلم،هدفشون چی بود؟میخوان به خانوما بگن به شوهرتون اعتماد نکنید؟؟
    به خیال خودشون کمک به جامعه میکنن؟؟خنده داره

  • m.m
    ارسال شده 30 مارس 2017 در 7:31 ب.ظ

    فیلم داشت مشکلات جامعه رو نشون می داد بازیگری هیچ کدوم از بازیگرا بد نبود به هیچ کدومشون توهین نمی کنم(نه مثل بعضیا) تنها مشکلش این بود که خیلی بد نشون داد مشکلات رو می تونست جور دیگه ای باشه بلاخاره بازیگرا که نمی تونن متن فیلم عوض کنن

  • نیما
    ارسال شده 1 آوریل 2017 در 2:52 ق.ظ

    به نظر من که قشنگ بود هم بازی ها هم فیلمنامه. حداقل یه سر و گردن از بقیه فیلم های سحر قریشی بالاتر بود.

  • زهرا
    ارسال شده 26 آوریل 2017 در 8:41 ب.ظ

    فیلم جالبی بود اما خیلی رمز و راز داشت طوری که صحنه ها جلو میرفت و من هنوز ذهنم مشغول پیدا کردن ابهامات بود که تا اخر فیلم هم به انها پرداخته نشد و حس بدیو ب مخاطب میداد یه جورایی خوب نتونستن جمعش کنن از اول فیلم تا اخر پراکندگی های زیادی داشت

  • م.ب
    ارسال شده 28 آوریل 2017 در 10:36 ق.ظ

    قصه خوب و از پتانسیل بالایی برخوردار بود.
    ولی متاسفانه در بسیاری از موارد، منطق روایی یا منطق در غافلگیری یا حتی منطق در گره های عمدی جاسازی شده در فیلمنامه، رعایت نشده بود.
    حتما کارگردان و عوامل فیلم خودشون بعد از ساخت فیلم و در اکران خصوصی اونو دیدن. اما اگه کارگردان یه بار دو بار… فیلمو از دید تماشاگری میدید که اولین باره داره با این فیلم مواجه میشه، حتما یه تغییراتی حداقل در باز کردن منطقی گره های اصلی و بنیادین قصه میداد…..اونطور که تماشاگر مثلا یه دفه با خودش بگه “آهان… پس این بود…. یا مثلا با خودش بگه: همه حتی مادره باورشون شده بود که نگین مرده. آهان…. پس اون قبری که شقایق فراهانی بالاسرش گریه میکرد در اصل قبر مارال بود… چون اونجا دم باربیکیو نگین مدارکشو داد به مارال گذاشت جیبش….” (هر چند زمان قتل مارال خیلی با زمان قرار دادن مدارک نگین در جیبش فاصله پیدا کرد…) اما کارگردان یا فیلمنامه نویس میتونست یه اشاره ای بکنه…. مثلا نگین وقتی از خونه مسعود اومد بیرون و کلید رو داد به خانواده مارال، میتونست بگه: “فقط شناسنامه منو اگه از پلیس گرفتید به من برگردونید، شناسنامه مو میخوام .” و این یه اشاره ای حداقل برای باز شدن یکی از گره های اصلی داستان میتونست باشه و هم شاید بشه اینو گفت یا نشون داد که نگین حالا فهمیده و میخواد زندگیشو بسازه …. اون زندگی جدیدی رو میخواد…. اون شناسنامه شو میخواد…. .
    آره … حالا مثلا عرض کردم ….. زیاد جدی نگیرید….
    خلاصه نمیشه که برای ایجاد تعلیق…. یا چه میدونم …باز گذاشتن آخر قصه، کور گره بندازی تو داستان یا هر چقدر که بپیچونی قصه رو ، فیلمی ساخته باشی که ذهن تماشاگر رو تا یکسال دیگه درگیر کرده باشی… .
    اگه اینجوریه که کارگردان و فیلمنامه نویس میتونستن یه کار دیگه ای هم بکنن:
    مثلا پایان بندی فیلم ، وقتی نگین کلیدو میداد به خانواده مارال و میرفت…. پایین دم در، دست میکرد تو کیفش و اون چک حق السکوت رو درمیاورد میداد به مارال !!! مارال که کنار مهرداد ( آقای کی مرام) واساده و….. آره اینم میشد ها…. خیلی غافلگیریش زیاد میشد ها…. .

  • اشکان
    ارسال شده 10 ژوئن 2017 در 7:49 ب.ظ

    آقا این نگین یه ماگ دستش بود چی میخورد همش؟
    کسی میدونه؟

  • یخ فروش جهنم
    ارسال شده 27 ژوئن 2017 در 4:15 ق.ظ

    فیلم سرتاپا متناض.اخه سرنوشت نگین چی شده؟مرده، یا…..؟میلاد کی مرام تو قصه کجا دیده شد.

  • محمد عمر
    ارسال شده 27 ژوئن 2017 در 4:36 ق.ظ

    میلاد کی مرام دقیقا چی کاره بود تو فیلم.مرتضی که دقیقا منو یاد پسرهای تعصبی بی مغز انداخت.اخرو عاقبت نگین چیشد.شقایق فراهانی چطور متوجه نشد نگین زنده؟همه اینا بکنار.درخانه مارال چه کسی نگین خفه کرد؟فرهاد؟واقعا متوجه نشده بودن؟کارگردان در حد بیسکویت گرجی کارنکرد.واقعا حیف از وقت,تموم اینا بکنار.ادا اطفار سحر قریشی کجایه دلم بزارم؟؟؟؟؟؟؟

  • roya
    ارسال شده 22 آگوست 2017 در 1:05 ق.ظ

    کسایی ک داستان فیلم نفهمیدن و هی میگن چی بود کی بود تیکه پاره بود من توضیح مختصری میدم… مارال با دامادشون دوست بود و از مهرداد ک الکی میگفت اسمش مسعوده ۲ماهه باردار بود مهرداد بش ول داده بود ک ببرن باهم خارج با هم هماهنگ کردن ک تا کسی نفهمیده مارال فرار کرد و رفت تو ویلا لواسون با نگین دوستش. مرتضی هم همچنان دنبال پیدا کردن دخترشون بودن بعد مهرداد اومد لواسان و با درگیریاها مارال رو کشت ک نگین داشت صحنه رو میدید و فیلم میگرفت. بعد مرتضی رفت سراغ خانواده نگین چون مدارک نگین تو جیب مارال بود جاب جا خاکشون کرده بودن چون سگها خورده بودن چهره شناسایی نکرده بودند. بعد نگین رفت ب خانواده مرتضی گفت مرده اولش نگفت یه شب خابید خونه مرتضی ک خاستن بکشنش اما فرداش ب خانواده مارال همچیو گفت ک دامادتون چیکارس اونم رفت توخونه ای ک دامادشون برای مارال اجاره کرد و چک ازش گرفت دررو قفل کرد داد ب خانوادش مرتضی هم کتک زد دامادشونو و پلیسا اومدن ک مهرداد خاست در بره تمام…

  • mobina
    ارسال شده 18 می 2018 در 11:31 ق.ظ

    خیلى فیلمش افتضاه بود اون که از اخرش که معلوم نشد خانواده ى مرتضى مردن یا فرهاد و یه جاى دیگش چه کسى بود دستشو گذاشت رو رو بینى نگین(سحرقریشى)اصلا که فیلم خوبى نبود.

ارسال نظر

0.0/5