رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نیچه به زبان ساده/ درباره نیچه چه چیزهای اشتباهی شنییده ایم!

4 نظر

  • سما
    ارسال شده 30 آگوست 2016 در 7:56 ق.ظ

    ممنون از اطلاعات ارائه شده در متن. فقط یک مطلب اینکه بعضی جاها مطالب تکرار شده بود و حس “کپی” “پیست” بودن رو تداعی میکرد. و دیگر اینکه جمله “قدرت مرد، جذابیت اوست و جذابیت زن، قدرت او” تا جایی که من میدونم دقیقن برعکس اینه. یعنی جذابیت مرد در قدرت داشتن اونه و قدرت زن در جذابیتش نهفته ست..

  • مسلم
    ارسال شده 22 آگوست 2018 در 10:35 ق.ظ

    اگر دیدگاه مغرضانه به دین نداشته باشیم ،خواهیم دید با وجود سخنان بسیار عمیق و سعادت ساز از قرآن و امامان معصوم ،دیگر نوبت به این نمی رسد که ذهنمان را درگیر سخنان آدمهای آشفته کنیم.انسان را کسانی می شناسند که از بیکرانه های وحی اگاهی دقیق دارند.متاسفانه امثال نیچه وقتی نقدشان می کنیم ،اهانت می شنویم ولی وقتی به پیامبریا یکی از امامان اهانت می شود ،همین بشر ککش هم نمی گزد.نظرات مسخره همین به ظاهر روشن فکر ها را منتشر می کنیم و با آن پز می دهیم ولی به قال الباقر و قال الصادق که می رسد ، رگ ترس از متحجر خواندمان توسط دیگران،متورم می شود.این مقاله درصدد تطهیر چهره نا معلوم و مرموز برامده که سبیل نیچه چنین و چنان بوده !!! ولی آن چیز که عیان است ….

  • پرتوی
    ارسال شده 8 می 2021 در 6:45 ب.ظ

    به نظر بنده،نیچه دچار جنون نشد،بر اثر فکر و اندیشه بیش از گنجایش فردی( به گونه ای که برای نسل های آینده می نوشت) ،دچار فلج فکری شد،باید از زمان خود( عرف،سنت،جامعه پذیری و تاریخ ۲۵۰۰ ساله متافیزیک و….) خارج شد تا بتوان بر امور حیات غلبه وبه نگاهی تازه وبدبع دست یافت،ارادتمند: گنگ خواب دیده!!!!!!!

  • شفق
    ارسال شده 8 می 2021 در 7:07 ب.ظ

    اینکه بعضی میگویند نیچه در ۲۲-۲۳ سالگی به بیماری سفلیس مبتلا شد،به نظر من صحیح نیست،چطور یک فرد مبتلا به سفلیس میتونه ۳۰ سال زنده بمونه

ارسال نظر

0.0/5