رفتن به محتوا رفتن به فوتر

پاسخ غلامعباس فاضلی (منتقد برنامه «هفت») به ابراهیم حاتمی‌کیا: شما رفته بودید فیلمی علیه داعش بسازید اما خود داعشی شدید!

6 نظر

  • بابك
    ارسال شده 17 فوریه 2018 در 4:53 ق.ظ

    نقد زیبایی بود.
    یاد این گفته معروف افتادم که میتوان در مورد همه چیز به یک نفر دروغ گفت، میتوان در مورد یک چیز به همه دروغ گفت اما نمیشود در مورد همه چیز به همه دروغ گفت!
    کم نیستند افرادی مثل حاتمی کیا که در این چند وقت با یکی به میخ و یکی به نعل زدن در این اشفته بازار اجتماعی و فرهنگی، لحافی برای خود دوخته باشند. ولی اینکه بعد از بهره گیری از این همه رانت و برچسب دروغ زدن به هنرمندان مردمی در رسانه ملی بخواهد با تاختن علیه همان رسانه، مثلا نقش اپوزوسیون را بازی کند نمایشی لوس از کارگردانی فرمایشی را به نمایش میگذارد که میخواهد ردای منتقد بی عدالتی را هم بر تن کند که بر تن او بسی بزرگ و بیقواره مینماید و هر بیننده بی طرفی را مشمئز میکند.
    امثال او را به داوری عمومی واگذار کنید. مردم نشان خواهند داد که تولیدات کارگردانهایی از سنخ او تا چه حد خریدار و بیننده عمومی خواهند داشت.

  • ناظر
    ارسال شده 17 فوریه 2018 در 6:48 ق.ظ

    آقای فاضلی از پاسخ منصفانه و صادقانه شما سپاسگزارم . بعد از اختتامیه جشنواره و آن افتضاحی که آقای حاتمی کیا به پا کرد تا همین الان که مطلب شما را خواندم و آرام گرفتم ، بغضی فروخورده گلویم را می فشارد. اینهمه همجمه و بی رحمی و جناح بازی برای یک سیمرغ بلورین بی ارزش و اینهمه قطب بندی غیرمنصفانه کم کم داشت هر آنچه امید به پویایی این سینما وجود داشت در نگاه ما مخاطبان رنگ می باخت. بماند که تهیه کننده لاتاری و سازمان سینمایی اوج بعد از اینکه شهردار عوض شد و لف و لیس هایشان به پایان رسید با غوغا سالاری و جنحال های بیهوده سعی کردند معادلات را بهم بزنند ولی نمی دانند که راستی و درستی انساهای شرافتمندی مانند شماکه برای پیشرفت و ارتقا جایگاه سینمای این کشور دلتان می تپد نمی شود خرید و آنرا لکه دار کرد. هرچند نگاه من به مقوله سینما و فرهنگ اساسا با شما زاویه دارد ولی مطلب فوق را در عین انصاف و صداقت، گامی رو به جلو و فراجناحی یافتم و برایم آرامش بخش بود. امثال شما با محمدتقی فهیم فرق می کنید که هنوز بغض شکست انتخابات ۹۶ را فرونخورده اند و در هر بزنگاهی آنرا بر سر سینما آوار می کنند هرچند که شما عاشق آقای فهیم باشید.

  • كيان
    ارسال شده 18 فوریه 2018 در 7:13 ق.ظ

    در چنین شرایط سخت اجتماعی و سیاسی که هنرمندان و سینماگران در را ه استقلال و آزادگی پایمردی کرده و سختیها و مرارتها را به جان می‌خرند، هستند کسانی چون حاتمی کیا که از سر عافیت طلبی و آسودگی در این چند روزه دنیا، آزادگی و اخلاق و مردانگی خود را به بهای سرسپردگی و به اقرار خود وابسته بودن .. می‌فروشند.

  • صادقی
    ارسال شده 21 فوریه 2018 در 6:28 ب.ظ

    ممنون که نظرات مغایر و مخالف رو پاک میکنید 🙂

  • سارا
    ارسال شده 24 فوریه 2018 در 8:51 ق.ظ

    هیچوقت فیلم های حاتمی کیا را دوست نداشتم و نتوانستم با آنها ارتباط برقرار کنم…

  • فاطمه
    ارسال شده 7 آوریل 2018 در 9:03 ب.ظ

    بسیار عیر منصفانه نقد کردید
    شما در برنامه زنده به شخصی توهین می کنید و حاضر نیست جواب بشنوید

ارسال نظر

0.0/5