رفتن به محتوا رفتن به فوتر

«ساختار روان‌شناختی فاشیسمِ» ژرژ باتای و وضعیت «پاتِ» ادبی ما / شیما بهره‌مند

5 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده 30 جولای 2018 در 8:36 ق.ظ

    این همه از براهنی دم زدن در مطبوعات ما چه معنایی دارد؟ آیا این غر زدن های ژورنالیستی بود که براهنی را به جایی رساند که امروز می بینیم؟ اگر کسانی مانند نویسنده این مقاله دغدغه ادبیات دارند، بهتر نیست به جای این همه غر زدن، مثل خود براهنی به سراغ کتاب ها بروند و نقد کنند. این گونه غر زدن ها هم بخش مهمی از نظامی است که ادبیات ما را به این روز انداخته است. این ها شاید خودشان ندانند، اما کاری که می کنند نه دلسوزی برای ادبیات بلکه استفاده از شیوه ژورنالیستی برای کسب شهرت شخصی است، وگرنه در میان انبوهی کتاب ضعیف، شماری کتاب خوب نیز به انتشار می رسد، چرا این ها هرگز به فکر نقد این کتاب ها نمی افتند؟ زیرا این نویسندگان و مترجمانی که کارهای خوب می کنند شهرتی ندارند که ژورنالیست از آن بهره مند شود و خودش را به شهرت برساند. جنگ زرگری چیز تازه ای نیست.

  • ناشناس
    ارسال شده 1 آگوست 2018 در 8:39 ق.ظ

    یاد سمانه مرادیانی گرامی

  • ناشناس
    ارسال شده 4 آگوست 2018 در 9:45 ق.ظ

    اراجیف و مهملات این خانم فقط برای خودنمایی‌ست. خودش هم نفهمیده چه گفته.

  • فرهاد
    ارسال شده 5 آگوست 2018 در 2:47 ب.ظ

    اینکه متنی را می‌گذارید و خودتان آدمهایی دارید که آن را نقد کنند و بکوبند، جالب است. اتفاقا من هرچه خواندم دیدم مطلب خانم بهره‌مند که سال‌هاست بی سر و صدا و ادا در روزنامه‌ها می‌نویسد و آثار داستانی را نقد می‌کند، بسیار پربار و منطقی است. درک نمی‌کنم چرا حتا زحمت یک سرچ در گوکل را به خودمان نمی‌دهیم تا ببینیم چه‌قدر در این روزنامه کتاب ادبی ایرانی و ترجمه معرفی شده است!
    ممنونم از مطلب خوب و امیدوارم این قلم‌ها پایدار بمانند

  • بیتا موسوی‌نیا
    ارسال شده 14 آگوست 2018 در 9:27 ب.ظ

    ممنون از انتشار این مطلب. من درباره‌اش شنیدم در محافل ادبی. اما نتونستم از سایت شرق پیدا کنم. به‌نظرم بسیار مقاله مهمی بود. تکلیف شاخه‌های ادبی را معلوم می‌کرد و پر از دانش و بی‌تکلف نوشته شده بود. از مد و مه ممنونم.

ارسال نظر

0.0/5