این مقاله را به اشتراک بگذارید
اکبر عبدی در واکنش به شایعه پناهنده شدنش گفت: من هیچکجا ساکن نشدم، برای استراحت رفته بودم. چرا باید از جایی که سلطان هستم به جایی بروم که نقش سنبل در حریم سلطان را بازی کنم. اصلا همه این اتفاقها زیر سر شریفینیاست، او میخواهد نقشهای من را بگیرد.
به گزارش مد و مه به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در نشست خبری فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» که عصر پنجشنبه و پس از اکران این اثر سینمایی در پردیس ملت برگزار شد، علی ملاقلیپور، کارگردان این اثر سینمایی، صابر ابر، نگار جواهریان، اکبر عبدی و اکبر مبارکه بازیگران فیلم و مهدی سلامی مدیر فیلمبرداری حضور داشتند و البته در این میان قندون جهیزیه که نقش شیرینی زندگی را در فیلم اجرا میکرد نیز بر روی میز نشست حاضر شده بود.
ملاقلیپور در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه ممکن است در زندگی هر کسی شیرینی از بین برود، عنوان کرد: برای مثال در زندگی خودم هر وقت شیرینی نبود و به دنبال دلیل آن میگشتم، به اشتباهات گذشته خودم میرسیدم و همین موضوعی شد که این فیلم را بسازم.
وی درباره اینکه بعضی بازیگرها در برخی ژانرها تکراری شدهاند، اظهار کرد: هر زمان که کارگردانی می خواهد در سبک مشخصی فیلم بسازد، برای انتخاب بازیگر تنها چند نفر را پیش روی خودش میبیند، فکر میکنم هم کارگردان و هم بازیگر باید جسارت داشته باشند تا تغییری اتفاق بیفتد.
این کارگردان جوان سینما افزود: البته این تغییر باید به شکلی باشد که خود بازیگر هم آن را باور داشته باشد تا این تفاوت برای مخاطب باورپذیر باشد. برای مثال آقای عبدی به راحتی از پس بازی در نقشهای کمدی بر میآید ولی اینبار در نقشی کاملا خشک و عبوس بازی کرد و به نظر من ریسک کرد.
ملاقلی پور درباره نامی که برای فیلمش انتخاب کرده است، نیز گفت: چرا فکر می کنیم باید نام فیلمهایمان عجیب غریب و سخت باشد! هرچه اسم فیلم شیرینتر و راحتتر و جذابتر باشد، با مخاطب هم ارتباط بهتری برقرار میکند.
در ادامه نشست اکبرعبدی با بیان اینکه با علی ملاقلیپور نسبت فامیلی دارد، یادآور شد: من همیشه دوست داشتم در فیلمی از ملاقلیپور پدر بازی کنم، اما این اتفاق نیفتاد و بعد از اینکه علی ملاقلیپور به من پیشنهاد بازی داد، من قبول کردم و قصه فیلم خیلی خوب بود.
وی ادامه داد: بازی در این فیلم برای من تجربه خیلی خوبی بود و خوشحالم که در سیما و هنگام دیدن فیلم هم مردم از دیدن آن استقبال کردند، چون دیدهام که گاهی مردم سالن سینما را در میان فیلم ترک میکنند.
عبدی همچنین با تاکید بر اینکه خودش را در اختیار کارگردان قرار میدهد، افزود: خودم حتی یک واو هم اضافه نمیکنم و بر اساس گفتههای کارگردان رفتار میکنم.
این بازیگر سینما با اشاره به شایعاتی که اخیرا درباره پناهنده شدن او در کشور ترکیه در فضای رسانهای پخش شده بود، اظهار کرد: من هیچکجا ساکن نشدم، برای استراحت رفته بودم. چرا باید از جایی که سلطان هستم به جایی بروم که نقش سنبل در حریم سلطان را بازی کنم. اصلا همه اینها اتفاقها زیر سر شریفینیاست، او میخواهد نقشهای من را بگیرد.
مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری این فیلم اظهار کرد: شانس من است که بیشتر فیلمهایی که کار میکنم تک لوکیشن هستند و در این زمینه تجربه کارهای قبلیام مانند «هیچ» و «بیست» خیلی به من کمک کرد. همچنین فیلم نامه ملاقلیپر هم خیلی خوب بود. با این حال به دلیل اینکه لوکیشن خیلی کوچک بود، سعی کردیم از لحاظ بصری به تصویرهایی برسیم که بتوانیم نگاه تازهای داشته باشیم.
صابر ابر و نگار جواهریان هم از دیگر حاضران این نشست بودند، نگار جواهریان با تاکید بر اینکه بازیگرها دوست دارند در نقشهای مختلف بازی کنند، گفت: وقتی بازیگری فیلمی را قبول میکند، حتما برایش جذابیت دارد، اما هر بازیگری دوست دارد در نقش متفاوت در یک فیلمنامه خوب بازی کند.
وی ادامه داد: من پیش از این با علی ملاقلیپور کار کردهبودم و فضای کاریاش را میشناختم و از همکاری با او لذت میبردم، بعد از خواندن فیلمنامه به این نتیجه رسیدم که خیلی بهتر از چیزی بود که فکر میکردم و بازی در آن برای من خیلی لذت بخش بود.
صابر ابرهم با تاکید بر اینکه فیلمنامه خوب آدم را ترغیب به بازی میکند، اظهار کرد: علاوه بر فیلمنامه خوب، گروه بازیگران و کسانیکه در کل مجموعه فعالیت میکنند، برای من جذابیت داشتند.
وی ادامه داد: مطمئنا این فیلم ایرادهایی دارد و فکر می کنم این خاصیت هنر است که ایراد داشته باشد تا بتوانیم درباره آن صحبت کنیم . نتیجه برسیم و کار بهتری را انجام دهیم.
این بازیگر همچنین یادآور شد: آدمها همه شبیه به هم هستند، همهشان راه میروند، نفس میکشند و حرف میزنند، چیزی که آنها را با هم متمایز میکند، شیوه استفادهشان فرق میکند و حتما بازی در نقشهایی که تا به حال بازی نکردهایم سخت است، اما برای من فیلمنامهای که خودم خیلی تفاوت داشتهباشد را دوست دارم و حتما قبول میکنم.