رفتن به محتوا رفتن به فوتر

همایون: روایت مغشوش یک شخصیت کم‌ترشناخته‌شده / اردوان وزیری

1 Comment

  • میرفندرسکی
    ارسال شده 15 فوریه 2019 در 9:39 ق.ظ

    بر خلاف نظر شما همایون صنعتی به درستی و با هوشمندی در این مستند به تصویر کشیده شده. اگر با همایون صنعتی اشنایی داشتید می فهمیدید که او ادمی غیرقابل توصیف است و پرتره ساختن از او با دادن اطلاعات و بر اساس رزومه کاری او به سبک مستند های تلویزیونی و کله های سخنگو کاری عبث و بیهوده بود. پیروز کلانتری به درستی این را میدانسته و اتفاقن با سبک خودش توانسته حق مطلب را در نشان دادن تصویر همایون صنعتی ادا کند. کار اقای کلانتری از این نظر جالب است که با ابهامی و یا به قول شما خستی که او در دادن اطلاعات در مورد کار و شخصیت همایون صنعتی میدهد اتفاقن کمک بهتری به درک و شناخت ادمی میشود که اساسن غیر قابل تعریف یا به قول دوستانش ترکیب جن ‌ و عجوبه بود. بیخود نبود که سیروس علینژاد عنوان کتابش را عجب حیوانی گذاشته بود. همایون صنعتی از ادمهایی است که هر چه روی او زوم کنید حقیقت اورا کمتر ممکن است دریابید. اتفاقن با ابهامی که در لنز و نگاه کلانتری دیدم او توانسته به خوبی حقیقت همایون را نشان دهد. نقد من بر کار اقای کلانتری روی همان عکس ها و گرافیکهای بد است و البته بخشی که در دیدار با مقامات مملکتی او را میبینیم. که کاملن نالازم است. در ضمن در ارجاع پانویس از قول ارول موریس نوشته اید سینما واریته! که اشنباه است. منظور مولف کتاب سینما وریته یا به ترجمه سینما حقیقت است، و اساسن مطلب ارجاعی شما بی ربط به فیلمساز مورد نقد میباشد. کجا اقای کلانتری خود را یا دیگران او را سنت شکن معرفی کرده اند؟
    ارول موریس برای شما یا مولف ان کتاب سنت شکن است. برای بسیاری از محققان و سینمادوستان او فیلمسازی است بسیار تجاری و کپی کارکه بسیار محافظه کارتر از یک فیلمساز سنت شکن است.

ارسال نظر

0.0/5