رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد و بررسی فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی/ همه چیز در حاشیه و متن فیلم محمد (ص)

5 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده 19 مارس 2015 در 3:16 ب.ظ

    با سلام
    الف) علمای الازهر در باره ی همه ی فیلمها (از جمله سریالهای “عمر” و “حسن و حسین و معاویه” که ساخته ی کشورهای سنی مذهب بود) همین گرایش را داشته اند و این گرایش آنان بیشتر بحث مذهبی است. هیچ عالم مذهبی (حتی کسی که فتوای قتل یک هنرمند را صادر میکند) خودش اثری را که درباره ی آن صحبت میشود ندیده بلکه به شنیده ها اعتماد میکند.
    ب) آقای مجیدی اگر با این همه پولی که از بیت المال خرج کرده همین سطح فیلمبرداری و دکور و موسیقی و … را هم نداشت، باید شغلش را عوض میکرد. تمام این کارها، کار افرادی بوده که از هالیوود یا جاهای دیگر استخدام شده اند و فقط کارشان را انجام داده اند.
    ج) اساسا فیلم پرخرج را در جهان برای مخاطب هر چه بیشتر و پول درآوردن می سازند. در ایران، مسئولین محترم به خرج ملت فیلم پرخرج می سازند تا رزومه شود. کارگردانها هم بدشان نمی آید به خرج ملت یک کارنامه ی پرافتخار به جا بگذارند. تا این اقتصاد بیمار دولتی هست، امیدی به امثال این فیلمهای سفارشی نیست. هرچند جای غصه نیست چون بالاخره خدا با ماست.

  • امین
    ارسال شده 1 جولای 2015 در 8:49 ق.ظ

    در فیلم سازی تلاش در جذب بیشتر مخاطب نه تنها عیبی ندارد که حسن هم به شمار می رود. اصلا مگر فیلم برای هدفی به جز دیده شدن ساخته می شود. هزینه کردن برای فیلم و اساسا هنر هیچ ایرادی ندارد به شزطی که از این هزینه بهترین استفاده صورت گیرد. مشکل ما ایرانی ها نداشتن حس همکاری و هم فکری است. ما در هر زمینه ای علاقه به تک روی داریم. چه بسیار نیروها و هزینه ها در پروژه های مختلف که به دلیل موازی کاری به هدر رفته است. البته من فیلم آقای مجیدی را ندیده ام و نظری در مورد آن نمی توانم بدهم ولی ایکاش پروژه ای به اهمیت فیلمی با موضوع زندگی پیامبر با هم فکری جمع کثیری از هنرمندان ایرانی صورت می گرفت و از تجارب اندوخته شده در ساخت سریال های تاریخی نیز استفاده می شد.

  • ناشناس
    ارسال شده 8 جولای 2015 در 4:45 ق.ظ

    کاش اسم فیلم تغییر میکرد. اسم محمد رسول الله قداست و حرمت ویژه ای داره.نذاریم این حرمت از بین بره.

  • مهدي.
    ارسال شده 14 سپتامبر 2015 در 12:17 ق.ظ

    بهتر بود در این فیلم از پیامبر و حضرت علی هیچ صدایی شنیده نمی شد انها انقدر معصوم بودند که هیچ تن صدای برای انها در نمیشه نظر گرفت

  • ناشناس
    ارسال شده 18 سپتامبر 2015 در 5:31 ق.ظ

    فیلم از نگاه روانشناسانه دارای بسیار ایراد و پر نقص بود و هست و انسان و مخصوصا جوانان و نوجوانان را گمراه مسیر میکند .
    و تمام فیلم مثل خود ما ایرانی های فعلی پر از ماسک و خوشی های کاذب هست.
    برای همین به بعضی ها احساس کاذب خوبی میده ، چون واقعیت نیست .
    و این در حالی هست که در سختی و فشار و رنج و قحطی از لحاظ فرهنگی و اخلاقی است که شخصی همانند رسول خدا مورد نظر و موهبت پروردگار قرار میگیره که خودش رو حفظ کرده و امانت دار لقب داره ، اینکه یکی با این احوال بدنیا بیاد بی شک غلط و مورد کفر و خلاف مراحل رشد و منزلت الهی است ، انگار هیچ زحمتی رسول خدا برای رسیدن به بنده گی و امانت داری خالق مهربان خودنکشیده است و بقول بازاریها فابریک رسول خدا بوده…. که اصلا و ابدا این چنین نیست .
    شما
    سوره فتح آیه ۲۹
    سوره محمد آیه ۲
    سوره اخزاب آیه ۴۰
    سوره ال عمران ایه ۱۴۴
    رو مطالعه کنید درباره رسول خدا، پی خواهید برد که اساس این فیلم چه در برخورد با کافران که موضع سختگیرانه نه محبت و نسبت دادن برخی سادات به ایشان و غیره چقدر صریح و سختگیرانه مانع سخنهای بی مورد از جمله لین فیلم میشود .
    پیشنهاد: لازم نیست فیلمی کاذب به خورد مردم و جهان دهیم .
    با رفتار خودمان و ارامش خویش به جهان اثبات کنیم پیرو رسول خدایی هستیم که از جانب حق است.
    بجای صفت رسول مهربانی ها که در قران اصلا به آن اشاره ای هم نشده.
    کاسه داغ تر از آشیم.
    و یا بجای عصبانیت های روزانه و
    بجای فریاد مرگ بر.
    و اختلاص و دروغ و امار بالای طلاق و فحشا و …..

    تشکر از صفحه ای که طراحی کردید و در اختیار بینندگان قرار دادید.

ارسال نظر

0.0/5