رفتن به محتوا رفتن به فوتر

«از پائولو کوئلیو متنفرم!» توسط شهلا زرلکی و فرحناز علیزاده نقد می شود

1 Comment

  • رضا -ل
    ارسال شده 15 فوریه 2012 در 1:05 ب.ظ

    کتاب را خواندم و اگر بدتان نمی آید اصلا خوشم نیامد. اما در جلسه هم شرکت نمی کنم چون تجربه به من ثابت کرده است که در این جلسات بیشتر به نویسنده به به و چه چه می گویند و کاری با نقد ندارند.
    …………………………………………..
    دوست عزیز چرا باید بدمان بیاید. ماکه دشمنی باهم نداریم! وقتی کسی به خودش حق می دهد که کتابی چاپ کند باید انتظار هر نظری را داشته باشد و این حق را به دیگران بدهد که خوششان نیاید و آن راهم اعلام کنند و این نه تنها بد و ناراحت کننده نیست بلکه بسیار خوب و خوشحال کننده است. از شما چه پنهان من در این سالها کتابهای زیادی خوانده ام که خوشم نیامده درمورد برخی نظرم را محترمانه به نویسنده گفته ام و درمورد برخی هم سکوت کرده ام و متاسفانه اغلب هم ناراحت شده اند! و این ناراحتی دو علت داشته چون اولا برخی در توهم بوده اند که شق القمر کرده اند و برخی هم پیش از اینکه ظرفیت نقد پذیری داشته باشند خودشان را درمعرض نقد دیگران گذاشته اند.
    متاسفانه از سوی دیگر هم برخی ها فکر می کنند اگر از کتابی خوششان نیامده باید به نویسنده اش توهین کنند و یا چون از نویسنده خوششان نمی آید غرض ورزانه به کتاب توهین کنند…
    خوشحالم که کتاب توسط خواننده فهیمی مثل شما خوانده شده. درمورد جلسات نقد هم متاسفانه در بسیاری موارد حق باشماست؛ البته من با نمونه هایی هم روبرو شده ام که اینگونه نبوده و کتابها بدون تعارف نقد شده، نمونه هایی که تعدادشان کم نیز نبوده.
    فکر می کنم این جلسه هم اینگونه باشد، خوشبختانه یا متاسفانه من با هیچ یک از منتقدان دعوت شده آشنایی ندارم، هیچ یک را از نزدیک ندیده ام و با هرکدام تنها یک بار به واسطه همین جلسه تلفنی صحبت کرده ام…
    دوست عزیز در آخر پیشنهاد می کنم نظرتان را درباره کتاب و ضعف هایی که دارد مکتوب کنید تا منتشرش کنیم. این هم برای من آموزنده خواهد بود و هم برای برخی خوانندگان کتاب.
    سربلند باشید

ارسال نظر

0.0/5