این مقاله را به اشتراک بگذارید
این عکسها از حلقهی فیلم شانزده میلیمتری پیتر منگون استخراج شده است. از حلقهی فیلمی که پیتر، در چهارده سالگی از ستارهی ۲۹ ساله و فوق جذاب هالیوود گرفته بود. او در سال ۲۰۰۲ در مصاحبهاش گفت:«من عادت داشتم مدرسه رو بپیچونم، هر روز صبح بیدار میشدم. پیرهن خوب میپوشیدم و کراوات میزدم و میرفتم بیرون. چون شنیده بودم مرلین مونرو میخواد بیاد نیویورک. و قرار شده توی هتل گلداستون بمونه.» او ماهها بیرون هتل منتظر ماند به امید یک امضا، یا یک عکس با دورین عکاسیش.
بالاخره مرلین به نیویورک آمد و یک روز پیتر جراتش را جمع کرد و رفت جلو. مرلین گفت:«تو دیروز همینجا بودی، یه کراوات قرمز هم داشتی. سردت نشده بود؟» منگون میگوید:«اون من و دیده بود. اون با من دوست شد و روزهایی که بارون میاومد من و تا مترو میرسوند. اون کسی بود که اگر یه بار میدیدیش، تصویرش توی ذهنت حک میشد.» یک روز پیتر دوربین فیلمبرداری کداک برادرش را برداشت و از خانه بیرون زد. همان روز مونرو از هتل بیرون آمد و گفت به خرید میرود و پیتر هم میتواند همراهیش کند. و در تمام طول مسیر، پیتر از او فیلمبرداری کرد. در سال ۲۰۰۲ فیلمها پیدا شد و این عکسها از دل حلقهی نگاتیو بیرون آمدند و در یک کتاب هم منتشر شدند. کتابی به نام “مرلین مونرو، نیویورک، ۱۹۵۵»
این عکسها شاید با کیفیت نباشند؛ یا خیلی ژست خاصی در آنها نباشد. اما طبیعیترین تصاویر مرلین مونرو هستند. در این عکسها مرلین نه در فیلم است، نه بازی میکند. او فقط مرلین است. امیدوارم از تماشای عکسها لذت ببرید. من به این فکر میکنم که آیا پنج دقیقه فیلمبرداری اختصاصی از مرلین مونرو به روزهای متمادی انتظار و مدرسه نرفتن می ارزیده است؟ خود پیتر منگون میگوید آری. نظر شما چیست؟