رفتن به محتوا رفتن به فوتر

همه آنچه درباره سریال شهرزاد باید بدانید

8 نظر

  • as
    ارسال شده 20 دسامبر 2015 در 9:00 ق.ظ

    سریال ضعف‌های زیادی دارد که تعمدا یا غفلتا در رسانه‎ها و گفتمان مسلط چندان به آن توجه نمی‎شود. با ضعف‌هایی که در این فیلم چه ازنظر بازی هنرپیشه‌ها و میزانسن و فضاسازی و .. دارد بعید می‎نماید که توان رقابت با صنعت فیلم و سریال سازی کشور همسایه برسد.

  • احسان
    ارسال شده 29 دسامبر 2015 در 10:28 ق.ظ

    ببخشید جناب as، سریال های کشور همسایه دقیقا به جز روابط خارج از زناشویی ضربدری و بچه های نامشروع و قهرمان های گیج و گول و سناریوی ضعیف و چرندیات تاریخی چه چیزی دارند که سریال های ایرانی باید با آن ها رقابت کنند؟

  • ب.خ
    ارسال شده 5 ژانویه 2016 در 8:07 ب.ظ

    سپاس فراوان از کلیه عوامل سریال خوب شهرزاد پس از سالها دوری از سریالهای ایرانی بیننده وپی جوی این سریال شدم و وتوصیه میکنم به هموطنهای عزیزم سی دی اورجینال خریداری کنند ولی انتقادی که به سریال دارم طراحی صحنه خیلی اغراق امیز از رنگ استفاده کرده که اصلا جشم نواز نیست الخصوص منزل بزرگ اقا مبلها ودکوریهایی که چیده شده اصلا ارتباطی باان دوره نداشته طراحی لباس هم همینطور کت وشلوارهای مردانه همه به روزه وحس دهه ۳۰ رو کلا از بیننده میگیره ای کاش بیشتر به فیلمهای مرحوم علی حاتمی توجه میکردند تو این سریال ناخوداگاه ادم دنبال رد سوته دلان میگرده که البته تاحدودی قابله درکه…..
    موفق باشید .

  • بهاره
    ارسال شده 4 فوریه 2016 در 7:28 ق.ظ

    واقعا به حسن فتحی ایمانی دوباره آوردم’واقعا که نابغه ایه برای خودش و چقدر بستر تاریخی شهرزاد دردناکه

  • sh
    ارسال شده 22 فوریه 2016 در 12:19 ب.ظ

    سریال فارغ از مسائل سیاسی میتواند مخاطب زیادی جذب کند، شهریار

  • ناشناس
    ارسال شده 16 مارس 2016 در 4:06 ب.ظ

    نمیدونم چرا این سریال خجالت میکشه بگه کودتا ۲۸ مرداد آمریکا چه نقشی داشته

  • الهام
    ارسال شده 17 مارس 2016 در 9:51 ب.ظ

    این سریال پر از ایراده و آدم رو متعجب میکنه چرا هیچ نقد درست حسابی بر این سریال نوشته نشده. اصلا معلوم نیست موضوع این سریال عاشقانه ست، مافیاییه یا سیاسی! قسمت مافیاییش که تقلید بسیار ضعیفی از فیلم پدرخوانده ست. ماجراهای بسیاری در این سریال اتفاق می افته که از یه جایی به بعد مسکوت میمونه و انگار قصه ی این سریال توانایی جلو بردن ماجراهای موازی با همدیگه رو نداره. مثلا فوکوس ده قسمت اول بیشتر روی مشکلات سیاسی پیش اومده برای فرهاد بود اما الان در این قسمتهای آخر حتی فرهاد رو نشون نمیده و تمام اون قضایا بدون اینکه دنباله ای داشته باشن فراموش شدن. الان موضوع اصلی فیلم فقط جدال سخیف و کودکانه ی شهرزاد و شیرین با همدیگه ست و اگه خوب به این سریال نگاه کرد برای هر قسمتش یه عالمه نکته ی منفی میشه پیدا کرد. یه نکته ی دیگه هم اینکه توی این فیلم فقط از دیالوگاشون میشه فهمید اون ایام آشفتگی سیاسی وجود داشته اگه نه خود مخاطب از فضای فیلم هرج و مرج سیاسب و اجتماعی خاصی رو نمیبینه. در هر حال به نظرم اگه حسن فتحی سعی میکرد یه سریال عادی بسازه خیلی موفق تر بود نسبت به الان که فک میکنه یه سریال فاخر و تمام عیار ساخته.

  • علی
    ارسال شده 25 مارس 2016 در 1:21 ق.ظ

    سریال خوش ساخت و بازی ها بسیار حرفه ای میباشند .شاید تنها نکته ای که بتوان به عنوان خطای عمدی یاد کرد نوع پوشش هنرپیشه ها میباشد که با بستر تاریخی یاد شده هماهنگ نمیباشد و همینطور عدم وجود و نمود بی ثباتی ان دوران در فضای زیست اجتماعی کارکترها میباشد .
    روایت عاشقانه از شخصیت قباد و شهزاد به نوعی روایت سیاسی اجتماعی چند قسمت اول را تحت تاثیر خود قرار داده و محو کرده هر چند به هیچ وجهی بیننده را ازار نمیدهد ولی اگر این تاثیر تعمدی باشد سو استفاده و اگر غیر تعمدی باشد نوعی غفلت محسوب میشود .به هر حال حرکت روان داستان و عدم تصادف برای قصه گویی و در ارتباط گرفتن شخصیت ها با یکدیگر و نقل روایت زیبا و بی نقص میباشد .موضوع قابل اهمیت و دلچسب برای بیننده انتخاب شخصیت هایی خاکستری و غیر شعاری و باور پذیر میباشد که در اکثر سریال های صدا و سیما وجود ندارد .شخصیتی که هم قاتل و هم پدری دلسوزمیباشد و هم تاجری زیرک و دیکتاتوری منطقی که در دیگر اثار مشابه دیده نمیشود و این نوع شخصیت پردازی که نه دیو دوسر و نه فرشته ای تمام عیار دیده میشوند در کمتر سریالی وجود داشته .
    شاید بتوان گفت اندکی پدر فرهاد در نوع گویش و انتخاب وازه ها از دوره تاریخی روایت فاصله گرفته و همچنین در ازادی عملی که برای دختران دو خانواده وجود دارد اندکی اقراق شده ولی در کل سریالی بسیار عالی و دوست داشتنی میباشد .
    البته نقد دوستان به تمرکز بر مسایل سیاسی در ده قسمت اول و شیفت ناگهانی روایت برنوع روابط و جدال بین همسران قباد نیز وارد باشد ولی به هر حال قوام و دوام ماجرا با اندکی فراز فرود حفظ شده .
    جا دارد دستمریزاد جانانه به هنرپیشه های سریال گفت و در این کویر خشکیده خالی از لطافت در بازیگری و شخصیت پردازی کارهای مشابه ساخته و پرداخته سیمای میلی سریال شهرزاد بسیار دلچسب و شیرین است امیدوارم روزی برسد که این نوع کارها چنان رواج داشته باشد که دیگر جوانان ما فاطما گل را دنبال نکنند .اگر اندکی به این دست کارها ازادی عمل داده شود مقوله تهاجم فرهنگی و مبارزه با ان تبدیل به واقعیت شود و از شعار به عمل برسد .اگر در هفته ده نفر کمتر سریال های مبتذل و کثیف ترک را نگاه کنند برد بزرگی برای جامعه ایرانی به ثمر برسد .

ارسال نظر

0.0/5