رفتن به محتوا رفتن به فوتر

شجاعتِ نقد و روشنگری‌اش / مورد مسعود فَراستی؛ نقد و هرزِ پیرامونش / محسن باقری

5 نظر

  • بهزاد صادقی
    ارسال شده 25 فوریه 2017 در 4:25 ب.ظ

    چه متن کینه توزانه ای! خوندنش عصبی میکنه آدم رو، و دیدن اون همه علامت تعجب که بغض نویسنده رو به رخ میکشه. لابلای متن هم از سر واکنی های بزرگ منشانه و از سر بی سوادی که بروید فلان را بخوانید و آن یکی را نخوانید و از کانت هم اشارتی آورده که دیگه سور و سات کامل شه.
    این متن، اگه هدفش دفاع از فراستی بود، به نظر من کاملن برعکس عمل میکنه و حال خواننده رو از نویسنده و از فراستی بیشتر به هم میزنه.
    میگن اگه میخوای کسی رو تخریب کنی ازش “بد” دفاع کن.

  • ناشناس
    ارسال شده 26 فوریه 2017 در 5:33 ق.ظ

    اول اینکه بحث نقد یک فیلم یک چیز است و زیرآب زدن و از در مجلس پرونده یک فیلم را پیچیدن یک چیز دیگر. اتفاقی نقد به معنای چالش فکری و هم افزایی مبتنی بر تعامل، نقطه مقابل سیاسی کاری و فشار از بالا و سانسور است.
    دوم اینکه فراستی به پیشتیبانیِ حاشیه امن و رسانه ای مفت و همه گیر تا حالا “اجتهادش را شجاعانه بیان کرده” وگرنه هر کسی که اندکی با فضای نقادی هنری این روزها آشنا باشد میداند که منتقدین خیلی بزرگتر و باسوادتری هم وجود دارند که اتفاقا شجاعتشان از مورد فراستی بسیار هم بیشتر است منتها نه رابطه و امکانات مورد فراستی را دارند و نه مشی شان اقتضا می کند که در کنار نقد هنری تن به زیرکشیدن فیلم با تکیه به بازی و بازوی سیاسی دهند.

  • مخاطب
    ارسال شده 26 فوریه 2017 در 5:42 ب.ظ

    شجاعت آقای فراستی برای من قابل تحسین. ایشون فرد شریفیه

  • موحد
    ارسال شده 26 فوریه 2017 در 5:59 ب.ظ

    حد کار فراستی را باید پیش از بدست آوردن تریبون در رسانه میلی بررسی کرد. جای تاسف دارد که برنامه هفت چنین تصویر غلطی از منتقد فیلم ارائه کرده است. فحاشی جای نقد را گرفته. روزهای جشنواره و حضور قطبی زاده در کنار فراستی تا اندازه ای نشان دهنده فرق دوغ و دوشاب بود!

  • خسرو آقایی
    ارسال شده 16 مارس 2017 در 9:53 ق.ظ

    نمی دونستم این هم جزء کارهای منتقد سینماییه که بره در کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره صحبت کنه که فیلم برای تماشای خانواده ها مناسب هست یا نه. آقای باقری از اساس داره نامربوط صحبت می کنه.

ارسال نظر

0.0/5