رفتن به محتوا رفتن به فوتر

ماشین تجسم ارواح: ادبیات ژانر و مردم ادبیات / علی سطوتی‌قلعه

6 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده 13 دسامبر 2017 در 9:04 ق.ظ

    گاهی احساس می کنم این جور مقالات را از دفتر شخص استالین یا امثالهم بیرون میدهند. این قلعه کارش در شعر تمام شد حالا آمده سراغ داستان و تپه درست کردن؟ یادمان نرفته اراجیف شان را علیه شاملو و احمدرضا احمدی و شاعران دیگر. بیست سال است دارند به دیگران فحش میدهند و هنوز که هنوز است از قلعه بیرون نیامده اند تا ببینند جهان چیزهای زیادی برای دیدن دارد.

  • مهسا .....
    ارسال شده 13 دسامبر 2017 در 5:42 ب.ظ

    نویسندگان جدی ما نمی آیند به خاطر تئوری های کپک زده ی استادا ن تازه سر از تخم درآورده ی ژانر نویسی مسیر داستان نویسی شان را عوض کنند واگر نویسندگان جوان مان تحت تاثیر این هیاهو هاو امکانات وتبلیغات بی خود قرار بگیرند وسطحی نویس بشوند خیلی زود دوباره جاده ی اصلی را پیدا می کنند وبر می گردند .البته جوانی آن ها در این میان طلف میشود اما این تاوان اعتماد کردن به گرگ است .اگر کسی ساده لوح است خوب باید تاوانش را هم بدهد .واین مشکل نسل تازه ی داستان نویسی ایران است که به هر کسی که امکاناتی داده اند اطمینان می کند واگراین جوان اطمینان کرد بعدا نیاید از نویسنده های اهل تفکر مان طلب کاری کند که ما جوان بودیم ونفهمیدیم وتجربه ی کافی نداشتیم شما ها چرا ساکت بودید وخفه شده بودید وگذاشتید این ها ما را نابود کنند .مزد نویسنده ی ساده لوح وراحت طلبی که چراغ های خطر را جدی نمی گیرد مرگ مغزی است وتمام .

  • سعید رضایی
    ارسال شده 13 دسامبر 2017 در 8:44 ب.ظ

    سارا سالار از داوری جایزه «احمد محمود» انصراف داد. این نویسنده که داوری بخش رمان این جایزه را برعهده داشت، با اعلام این خبر درباره دلیل این کناره‌گیری‌اش در توضیحات کوتاهی به ایسنا گفت: این تجربه‌ای برای من بود، به من پیشنهاد داوری دادند و وارد این کار شدم اما الان متوجه شدم، من نمی‌توانم داور باشم و داوری را برعهده دوستان دیگر می‌گذارم. مراسم پایانی و اعلام برگزیده‌ نهایی در بخش رمان و داستان جایزه «احمد محمود» روز دوشنبه چهارم دی‌ ماه، همزمان با سالروز تولد این نویسنده خواهد بود. پیش از این بنا براعلام دبیرخانه این جایزه، پنج کتابی که در بخش رمان به مرحله‌ی نهایی جایزه راه یافته‌اند عبارتند از:«آداب دنیا» نوشته‌ یعقوب یادعلی (نشر چشمه)، «تپه‌ی خرگوش» نوشته‌ علی‌اکبر حیدری (نشر روزنه)، «سوگواری برای شوالیه‌ها» نوشته‌ مرتضی کربلایی‌لو (نشر ققنوس)، «ناتمامی» نوشته‌ زهرا عبدی (نشر چشمه)، «یک پرونده‌ی کهنه» نوشته‌ رضا جولایی (نشر آموت). در بخش مجموعه‌ داستان نیز این آثار به مرحله‌ آخر راه یافته‌اند:«بی‌باد بی‌پارو» نوشته‌ فریبا وفی (نشر چشمه)، «جغرافیای اموات» نوشته‌ محسن فرجی (نشر آموت)، «خانه‌ی کوچک ما» نوشته‌داریوش احمدی (نشر نیماژ)، «همین امشب برگردیم» نوشته‌ پیمان اسماعیلی (نشر چشمه)، «هیولاهای خانگی» نوشته‌ فرشته احمدی (نشر ثالث). این آثار از بین ۱۰ رمان و ۱۰ مجموعه‌ داستان که به مرحله‌ دوم راه یافته بودند، انتخاب شده‌اند. داوری این مرحله در بخش رمان بر عهده‌ سارا سالار، محمدحسن شهسواری، مهدی یزدانی‌خرم و در بخش مجموعه‌داستان برعهده‌ مهدی ربی، کامران محمدی، پیمان هوشمندزاده بوده است

  • مهدی گلچی
    ارسال شده 13 دسامبر 2017 در 9:49 ب.ظ

    اکر کل کشور به فنا برود باز شما ها هی در باره ی جایزه های بی ارزش وچند تا جو جه نویسنده ی ژانر نویس وچهار تاکارمند نشر که هم تو جایز ه ها هستند وتو نویسنده گان تهران وهمه جا ی دیگر هم هستند می نویسید .یعنی مشکل دیگری ندارد این ادبیات.

  • ناشناس
    ارسال شده 14 دسامبر 2017 در 3:37 ب.ظ

    به کوری چشم امریکا خانم سالار به جایزه ی ژانر نویسان و سطحی نویسان ایران برگشت ودر سایه ی جایزه ی احمد محموداز این به بعد ما رونق ادبیات را شاهد خواهیم بود .فاتحه .

  • ناشناس
    ارسال شده 14 دسامبر 2017 در 4:23 ب.ظ

    سارا سالار، داور مرحله نهایی جایزه احمد محمود گفت: اگر من این قدرت را داشتم که کتابی را حذف کنم حتما این قدرت را هم می‌داشتم که لااقل یکی از دو کتابی را که دوست داشتم و جزو پنج کتاب بالا نیامدند، بالا می‌آوردم.
    …………………….,از خانم سالار باید پرسید وقتی داوری نمی تواند از رای خودش دفاع کند و لو لوی سر خرمن است ودر بازی دو نفر دیگر گیر افتاده دیگر بود ونبود او چه فایده دارد .چون آن دو نفر دیگر همه ی رای ها را در مشت دارند واین حضور بی اهمیت است .اسم این کار بازی موش وگربه است نه دمکراسی ادبی .دمکراسی را هم ما درست نفهمیدیم .

ارسال نظر

0.0/5