رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد فیلم ایران برگر کار مسعود جعفری جوزانی/ خوراک خنده با سس تند سیاست

15 نظر

  • ناشناس
    ارسال شده 4 فوریه 2015 در 7:36 ق.ظ

    باید جالب باشه

  • شهرزاد بیژنی
    ارسال شده 5 فوریه 2015 در 6:41 ب.ظ

    واقعا فیلم فوق العاده ای بود. دو بار به تمشایش نشستم و امیدوارم باز هم لا اقل یک بار دیگر بتوانم آن را ببینم چون همه چیز این فیلم ضمن خنداندن تماشاگر او را به فکر فرو می برد.

  • م.نقد پیشه
    ارسال شده 7 فوریه 2015 در 6:38 ب.ظ

    با درود. من هم فیلم را دیدم. آن طوری که در نقدی در بالا گفته بود سراسر خنده نبود. اصلاً در این حد و اندازه نبود. ضمن این که این فیلم خواسته یا ناخواسته ، در کنار جریان جوک های زشتی که برای بعضی از اقوام ایرانی مدتی است توی موبایل ها ، رواج یافته قرار گرفته است. دلیل این همسوئی ، لهجه ، صحنه قبرستان ، لباس ها و… است. بنظرم کارگردان ، نویسنده و عوامل فیلم که بنوعی بخشی از نمایندگان فرهنگی از جامعه ما محسوب می شوند بایستی دقیق تر از این ها رفتار کنند. نه این که خودشان آب به این اسیاب بریزند. تعدادی از بازیگران آن هم بازیگران سریال یرره بودند. با این اختلاف که برره ، تا اندازه ای توانسته بود انگ قومی را از خود دور کند ، اما این فیلم نتوانسته از مسخره کردن قومی دور بماند. هرچند فیلم از نظر هدایت بازیکنان ، دست مایه کردن انتخابات و رفتار کاندیداهای انتخابات آ ایجاد صحنه های کمیک و کمدی و گاه طنز …. موفق بوده است. بدرود. م.نقد پیشه.

  • فروزان
    ارسال شده 8 فوریه 2015 در 11:56 ق.ظ

    با سلام .بنده واقعا از یک فیلم و عوامل سازنده ان هرچند بی تجربه (چه برسد به … )انتظار ساخت چنین فیلمی نداشتم و جالبتر انکه چنین فیلمی چرا باید به جشتواره راه پیدا کند ؟چرا باید ایده ی اصلی یک فیلم کمدی توهین به قشر یا قومی ا زجامعه باشد ؟؟فیلم بسیار ضعیف و حتی جدای از مساله تم هیچ چیز جدیدو جذابی ارایه نکرد…

  • م.ن
    ارسال شده 13 فوریه 2015 در 5:39 ب.ظ

    همان بهتر که اقای جوزانی افتخار کنند به فیلمی که ساخته اند. این که سه نفر از شهر با لهجه ی تهرانی به عنوان مشاور و مسئول انتخابات به شین می روند و مردم آن جا( لرستان ) مثل ادم های عقب افتاده ، احمق و تنگ نظر رفتار می کنند، کجایش خنده دارست. مگر توی موبایل ها ، این روزها بدتر از این جوک ها و مسخره بازی هایی که توی این فیلم شاهدیم ، در مورد اقوام ایرانی می نویسند.
    آقای جوزانی ، خنده به هر قیمت که هنر نیست. هست؟

  • محمد
    ارسال شده 19 مارس 2015 در 2:56 ب.ظ

    این فیلم از فیلم های اقای ده نمکی هم چند سر و گردن پایین تر بود. فیلم از دقیقه۷۰ به بعد به شدت چندش اور می شود و من شاهد بودم که اکثر تماشاگران ناراضی از سالن خارج شدند.

  • زهره
    ارسال شده 25 مارس 2015 در 3:42 ب.ظ

    .
    ایران برگر : برگری بسیار بزرگ که با حجم عظیمی از بازیگران و اداهای تکراری و شوخی هایی درخور برنامه ی عمو پورنگ مثل افتادن کلاه گیس و… و با چاشنی شوخی های بسیار ساده و سطحی که تماشاگر بیچاره هنوز نمیداند این برگر بیمزه را باید بخورد یا شوت کند در سطل زباله و اما ازانجا که ما به طعم این برگرها عادت کرده ایم همچنان به انتظار معجزه تحمل میکنیم در حدی که ایران برگر با سرعت تمام درحال خفه کردن ماست اخرین لقمه را هم با طعم بیات شده به طعم صحنه ی عروسی دختر و پسر فیلم می بلعیم .

    فقط متاسفم برای اقای جعفری جوزانی که نشان دادند حتی یک تعریف ساده هم از کمدی نمیدانند .

  • هادی
    ارسال شده 5 آوریل 2015 در 12:50 ب.ظ

    درودبر غیرت وتعصبتون

  • سید پیمان روانشید
    ارسال شده 7 آوریل 2015 در 2:27 ق.ظ

    در نقدهای فوق بهترین نقد را نقد جناب مهرزاد دانش می بینم که از جمیع جهات هم از لحاظ ساختاری و هم از احاظ محتوایی فیلم رامورد بررسی قرار داده.واقعا جای افسوس است که کارگردان توانمندی چون جعفری جوزانی دست به ساخت چنین فیلمی زده که نه تنها چیزی به کارنامه خوب ایشان اضافه نکرده بلکه چنین انتقاداتی نیز در پی داشته…

  • لرستان
    ارسال شده 30 دسامبر 2015 در 4:30 ق.ظ

    تو این فیلم هیچ چیزی ندیدم به غیر از توهین به غیرت و شرف مردم لرستان البته از کارگردانی مثه جوزانی از این بیشتر انتظار نمیره!

  • مرتضی
    ارسال شده 11 ژانویه 2016 در 5:30 ب.ظ

    بجز چند دقیقه ی اول که خیلی سخیف و اعصاب خردکن بود و نزدیک بود قید دیدن فیلم رو بزنم فیلم خیلی خوبی بود. بازی ها یکی از یکی بهتر. سحر جعفری چقدر تو دل برو و ترحم برانگیز بازی کرده بود. هادی کاظمی خیلی بامزه بود.علی نصیریان مثل همیشه عالی بود، محمدرضا هدایتی چقدر خوب بازی کرده بود.باید با یه فیلمنامه نویس قدر مثل پیمان قاسم خانی همکاری میکردن که هم شوخی های بهتری ایجاد بشه هم فیلم غنی تر. این فیلم میتونست یه فیلم ماندگار بشه. در ضمن ایکاش بدون لهجه صحبت میکردن. سوالی از دوستانی که این فیلم رو بد میدونن دارم:
    تو این چند سال اخیر چند تا فیلم خوب-با هر ژانری نه فقط کمدی- ساخته شده؟ لطفا ایده آل ذهنیتون رو کنار بذارید.این فیلم نسبت به فیلم های این چند ساله فیلم خوبیه.

  • امیر
    ارسال شده 17 ژانویه 2016 در 9:32 ب.ظ

    مزخرف ترین فیلم کمدی که تا حالا ساخته شده همین فیلمه.خیلی خسته کننده است،من که تا آخرش نتونستم ببینم اصلا کمدی خنده داری نیست واقعا برای عوامل فیلم متاسفم.

  • لاله
    ارسال شده 12 فوریه 2016 در 2:58 ق.ظ

    شاید این جزو معدود دفعاتی باشه که با نظر مسعود خان فراستی درباره یک فیلم اینقدر موافقم …
    نه لــر هستم نه کرد نه ترک نه عرب، اتفاقا فارس هستم و ساکن شهر شیراز و باید بگم از شوخی های چندش آور فیلم حالم بد شد …
    فیلم فقط یک صمد کم داشت …

  • زهرا
    ارسال شده 6 می 2017 در 2:35 ب.ظ

    دیدن نام بازیگرانی چون علی نصیریان، محسن تنابنده، گوهر خیر اندیش، در کنار نام نامی کارگردان فیلم و بعد دیدن چنین آش شله قلم کاری…
    افسوس … افسوس… افسوس

  • فاطمه
    ارسال شده 4 فوریه 2019 در 8:58 ب.ظ

    من لرم و با شوخی های فیلم شاید چند بار خندیدم به نظرم استفاده از زبان لری توهین نبود در واقع فضایی برای کمدی تر شدن فیلم بود که متاسفانه با وجود لر بودن دو تن از بازیگران مثل حمید گودرزی لری را با لهجه فارسی ادا میکرد با وجود اینکه دیگر بازیگران فارسی زبان میشد گفت بر لهجه تا حدودی مسلط و سوار بودن .جدای از این ها واقعا گویای فضای جامعه بود به گفته فیلم ساز که بیرون از گود انتخابات و اتفاقات بود میگفت اگر این ها را نشانشان دهیم میگویند اغراق کردید . یک فرد حرفی میزند گاها درست اما در جامعه تعبیر ان غلطت میشود و اصلا از اصل ماجرا اگاه نیستند مثل جامعه باز و جامه ی باز …و در مواردی مثل انتخابات تحت تاثیر جو و هیجانات افراد خارجی بودن و چپ یا راست بودن بدون توجه به صلاحیت افراد و نیاز جامعه به اندیشمند مثل معلم .

ارسال نظر

0.0/5