هوشنگ گلمكانی
داریوش مهرجویی همچنان در حالوهوای پساسنتوری است؛ در دوران فعالیت واكنشی كارنامهاش. وقتی كارهای جدیاش با تعبیرهای پیچیده و «استراتژیك» به مانع سانسور برخورد میكند، واكنش او ساختن این گونه فیلمهاست. تعبیرم در مورد این دسته از فیلمهای مهرجویی چیزی شبیه زمزمههای یك استاد آواز، مثلاً موقع شستن ظرف در آشپزخانه است با…
ویدا وفایی: دربارهی زندگی و آثار ژرژ سیمنون بسیار گفته و نوشتهاند، اما مقالاتی كه ویژگیهای منحصر به فرد آثار او را مد نظر قرار دهند زیاد نیستند. آنچه داستانهای سیمنون را از آثار نویسندگان همدورهاش متمایز میكند، مؤلفههای ویژهای است كه در قالبهای گوناگون در این داستانها تكرار میشوند. در سال ۱۹۳۸ آندره ژید كه…